رنگ آمیزی نمای ساختمان

حتما برای شما هم پیش آمده است که یک ساختمان را دیده باشید و رنگ نمای ساختمان، طراحی و یا نورپردازی آن نظر شما را به خود جلب کرده است. نمای ساختمان یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر زیبایی و جذابییت ظاهری ساختمان است. انتخاب نوع و رنگ آمیزی نمای ساختمان از مهمترین انتخاب ها در فرایند ساخت و یا نوسازی ساختمان است.
نمای ساختمان مانند لباس ساختمان را در برمی گیرد و آن را از عوامل محیطی مختلفی چون باد، باران های اسیدی، طوفان و عوامل خارجی دیگر حفظ می کند، پس باید در انتخاب و نگهداری آن کوشا باشیم.
از طرفی هزینه هزینه های اجرای نما به گونه ای است که باید در نهایت دقت انتخاب شود تا از هزینه ناخواسته ای چون تغییر، تعمیر و … جلوگیری شود.
خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان از بخش های مختلفی چون بررسی، تعمیر و رفع نواقص سطح، پاکسازی و آماده سازی، انتخاب رنگ با کیفیت و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و خوردگی، انتخاب تیم حرفه ای اجرا تشکیل می شود.
استفاده از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته در خدمات رنگ امیزی نمای ساختمان، بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها را در این صنعت به دنبال داشته است.
علاوه بر این، در خدمات رنگ امیزی نمای ساختمان، انتخاب رنگ مناسب برای نمای ساختمان نیز بسیار مهم است. رنگ های مناسب باید با سبک و کاربرد ساختمان هماهنگ باشند و در عین حال، مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دما باشند.
در نهایت، خدمات رنگ امیزی نمای ساختمان به عنوان یکی از خدمات اساسی در صنعت ساختمان، نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید دارد. با ارائه خدماتی با کیفیت و استفاده از مواد با کیفیت بالا، شرکت های ارائه دهنده خدمات رنگ امیزی نمای ساختمان می توانند در بازار رقابتی این صنعت پوزش بگیرند و بازدهی خوبی را برای خود به دست آورند.

رنگ نما ساختمان

رنگ اکرلیک نما، یکی از انواع رنگ های شیمیایی است، ماده اصلی آن پلی اتیلن است. این رنگ بسته به نوع جنس می تواند به دو دسته محلول در آب و یا محلول در روغن دسته بندی گردد.

از نوع محلول در آب برای رنگ کردن ساختمان و از اکریلیک محلول در روغن برای انجام کارهای ساختمانی استفاده می شود. جلوه ای که رنگ اکریلیک به ساختمان می دهد موجب شده است که این نوع رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

مزایا رنگ اکریلیک نما

تنوع رنگ بالا و غلظت مناسب از جمله مزایای استفاده از این نوع رنگ است. برای اجرای رنگ اکریلیک نما ساختمان از انواع رنگ های اکرلیک می توان استفاده کرد. غلظت آن موجب شده است تا یک لایه ضخیم روی دیوار و سایر سطوح ایجاد گردد و همین امر می تواند تا حدودی از دیوارها محافظت نماید.

اجرای رنگ اکریلیک نما چگونه انجام می شود؟

رنگ های اکریلیک بر پایه ی رزین های اکریلیک استایرن تولید می شوند. امروزه رنگ های اکریلیک به محبوب ترین رنگ های ساختمانی تبدیل شده اند. و کاربرد گسترده ای برای نمای داخلی و خارجی دارند. رنگ های اکریلیک رنگسازان غرب ویژگی های منحصر بفردی مانند سازگاری با محیط زیست، تنوع فام، دوام بالا، قابلیت شستشو، کاربرد راحت و بی خطر دارند. به همین سبب یکی از جایگزین های مناسب برای سنگ و کاشی های نما با قیمت های بالا هستند. به همین دلیل اجرای رنگ اکریلیک نما ساختمان بسیار مرسوم شده است.

اجرای رنگ اکریلیک نما ساختمان و یا دیوار و… شامل مراحل و نکاتی است. به همین دلیل بهتر است توسط یک استادکار ماهر رنگ اجرا شود، تا رنگ جلوه و زیبایی خود را حفظ کند. در این جا به بررسی مراحل اجرای رنگ های اکریلیک رنگسازان غرب، به صورت مختصر می پردازیم.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان

به صورت خلاصه برای استفاده از رنگ  اکریلیک نما مراحل زیر باید انجام گردد:

پاکسازی سطح

شستن و تمیز کردن سطح مورد نظر از آلودگی و چربی از مهمترین اقدامات است. توصیه می شود برای این کار از محلول تری سدیم فسفات برای این امر استفاده شود.

زیر سازی سطح

زیر سازی سطح مورد نظر، در این مرحله سطحی که می خواهید رنگ روی آن انجام شود بایداز نظر پستی و ناهمواری بررسی گردد و برجستگی و بلندی روی سطح مورد نظر رفع شود.

سنباده زدن

سنباده زدن، بتونه کاری همچنین درزگیری شکاف ها ازجمله کار هایی است که باید قبل از رنگ کردن انجام شود.

در این جا به سه مرحله مهم در انتخاب و اجرای رنگ اکرلیک نما می پردازیم:

انتخاب رنگ نما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های قبل از اجرای رنگ اکریلیک نما ساختمان، انتخاب رنگ مناسب است. انتخاب رنگ مناسب برای ساختمان، از آن جهت که رنگ‌ها کیفیت و جلوه های متفاوتی دارند حائز اهمیت است. به طور کلی برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان، باید از رنگ های قابل شستشو و مقاوم در برابر شرایط جوی متفاوت مانند باران و تابش خورشید استفاده کرد.

رنگ‌های اکریلیک رنگسازان دارای طیف رنگی مختلفی بوده و نسبت به سطوح بتنی ساختمان‌ها سازگاری عالی دارد. رنگ‌های اکریلیک به سه نوع ترکیبی پایه آب، لاتکس و پایه حلال آلی تقسیم می‌شوند. که با توجه به کاربردهای متفاوت انتخاب می شوند. همچنین رنگ های اکریلیک شرکت رنگسازان غرب دارای فام های بسیار متنوعی بوده که تمام سلیقه ها را پوشش خواهد داد.

آماده سازی زیرکار

در ابتدا ساختمان توسط یک متخصص رنگ بررسی شده و عیوب ظاهری و نیازمندی های سطح به زیرکاری بررسی می گردد. برای اجرای رنگ بر روی نمای ساختمان باید زیرسازی لازم انجام شود و قبل از هر چیزی باید سطح مسطح و صافی فراهم گردد که این کار بسته به جنس نما و میزان عیوب سطح با سیمان کاری یا بتونه کاری انجام پذیر است. همچنین کثیفی روی نمای ساختمان موجب می‌شود تا رنگ، چسبندگی مناسب نداشته باشد و به خوبی بر روی سطح اعمال نشود. در نتیجه اولین فعالیتی که به منظور آماده‌سازی سطح برای رنگ‌آمیزی صورت می‌گیرد، شستشو نما است. پس از شسته‌شدن نما و از بین رفتن آلودگی‌ها و کثیفی‌ها، امکان مشاهده نواقص نما پیدا می‌شود. در این مرحله با بتونه‌کاری، تمامی نواقص برطرف می‌شوند و سطح یکدست شده، آماده رنگ‌آمیزی می‌شود.

پرایمر نمای ساختمان

یکی از اقداماتی که می‌تواند موجب دوام و جلوه بهتر رنگ بر روی نما شود، استفاده از پرایمر برای آماده‌سازی زیرکار است. استفاده از پرایمر موجب چسبندگی بهتر رنگ بر روی سطح می‌شود و از پوسته پوسته شدن رنگ با گذشت زمان جلوگیری می‌کند. رنگسازان غرب در کنار اجرای رنگ اکریلیک نما ساختمان، انواع رنگ اکریلیک و پرایمر مناسب هر سطح را ارائه می دهد.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ اکریلیک روی چه قابل اجرا است؟

رنگ اکریلیک را می توان روی هر سطحی اجرا کرد این سطوح می تواند چوب، گچ، سیمان، بتن، آجر و حتی فلز باشد. هرکدام از این موارد در جزئیات باهم تفاوت هایی دارند ولی به طور کلی می تواند روش اجرای اکریلیک را به این صورت انجام داد:

اگر سطحی که می خواهید آن را رنگ کنید از نوع گچ است ابتدا روی سطح مورد نظر را روغن کاری نمایید.

این عمل موجب اجرای با کیفیت رنگ می شود و جلوه زیبا و درخشان به رنگ می دهد.

اگر رنگ اکریلیکی استفاده می کنید که به صورت محلول در آب است، پس روغنی که برای روغن کاری استفاده می شود نیز باید، بر پایه آب باشد.

نکته بعدی که به آن باید توجه نمایید خشک بودن گچ است، اگر گچ روی دیوار و یا هر سطح دیگری تازه و به اصطلاح خیس بود بهتر است به مدت یک ماه منتظر بمانید تا به صورت کامل خشک شود.

برای سایر سطوح نیز همین مراحل طی می شود، فقط برای سطوح فلزی بهتر است از ضد زنگ به عنوان پوشش زیر رنگ استفاده شود. از اکریلیک مخصوص فلز برای این کار استفاده کنید تا در طولانی مدت در برابر فرسایش، رطوبت و همچنین کپک دچار مشکل نشوید.

اجرای رنگ اکریلیک با پیستوله

رنگ اکریلیک را می توان هم با غلطک و هم با قلمو استفاده کرد، علاوه بر این دو مورد می توانید برای راحتی کار از پیستوله نیز استفاده نمایید.

برای استفاده از پیستوله رنگ را داخل مخزن ریخته و با فاصله مناسب روی سطح مورد نظر پمپاژ نمایید.

هنگام استفاده از پیستوله وسایلی که احتیاج به رنگ کردن ندارد را دور کنید و یا روی آن را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا دچار آسیب نشوند.

بعد از استفاده حتما مخزن و سایر ملزومات مانند نازل و سوزن را حتما تمیز کنید تا دچار گرفتگی نشوند.

شرکت رنگسازان غرب دارنده تجهیزات مدرن و به روز، آماده هرگونه پاسخ گویی به تمام سفارشات مشتریان عزیز خود می باشد.

این شرکت با داشتن متخصصین مجرب و با تجربه بهترین محصولات خود را با استاندارد های روز دنیا به مشتریان خود عرضه می کند.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ‌آمیزی نکات بسیار مهمی دارد که جلوه و زیبایی رنگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. رنگ آمیزی نمای ساختمان به روش های مختلفی انجام می شود. مانند: استفاده از غلطک، پیستوله و یا قلمو.

هر کدامیک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب روش مناسب باید توسط استادکار انجام گیرد. رنگ های اکریلیک رنگسازان غرب قابلیت اعمال به روش های مختلف بر حسب نیاز مشتری را داراست.

پس از خشک شدن پرایمر رنگ آمیزی را با روش مناسب آغاز کرده و سپس بمدت چند ساعت اجازه دهید رنگ کاملا خشک شود.

*در صورت نیاز به پوشش بیشتر پس از خشک شدن کامل لایه اول، لایه دوم رنگ را اعمال کنید.

اجرای رنگ اکریلیک نما ساختمان نباید در روزهای بارانی یا در هوای طوفانی و گرد و خاک انجام شود. زیرا خشک شدن رنگ را دچار مشکل می کند و در نتیجه رنگ جلوه خود را از دست می دهد.

قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان

شرکت رنگسازان غرب یکی از بهترین تولیدکنندگان رنگ‌های اکریلیک نما و پرایمر اکریلیک است. این شرکت با تولید رنگ‌های باکیفیت با ویژگی های منحصر بفرد مانند خشک شوندگی سریع، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، پوشش‌دهی مناسب، ماندگاری و دوام بالا رضایت مشتریان خود را فراهم اورده است.

برای بازسازی، نوسازی و اجرای رنگ اکریلیک نما توسط رنگسازان غرب همین الان با شماره 09124600013 مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید!