چگونه باران و رطوبت بر رنگ تأثیر می گذارد؟

تاثیر آب و هوا بر اجرای رنگ

تاثیر آب و هوا بر اجرای رنگ چگونه است؟

اجرای رنگ اکریلیک یا نقاشی کردن بیرون ساختمان، فقط شامل مرحله تصمیم گیری و اجرای رنگ نیست. جدا از ظاهر نهایی، شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. مانند: هزینه، مواد و متریال در دسترس و حتی آب و هوا. در نظر گرفتن عوامل بالا همه و همه سبب می شود تا نتیجه کارشما مطلوب تر باشد. در نظر تاثیر آب و هوا بر اجرای رنگ می تواند به بهبود کیفیت لایه رنگ ایجاد شده کمک کند.

همان طور که می دانید در سراسر ایران شرایط آب و هوایی مختلفی را شاهد هستیم. به همین بهتر است به هنگام تصمیم گیری برای مشخص کردن روز رنگ آمیزی، به شرایط آب و هوایی نیز توجه کنیم.

از جمله فاکتو.رهایی که بر کیفیت لایه رنگ ایجاد شده تاثیر می گذارد، می توان به حرارت، رطوبت و باران اشاره کرد. این دو پارامتر از مهم ترین فاکتورهای تاثیر آب و هوا بر اجرای رنگ هستند. گرمای روزهای گرم، رطوبت و آب فصل بارانی بر نحوه خشک شدن و جذب رنگ شما در سطح یا بستر تأثیر می گذارد.

حرارت

یکی از قوانین اصلی در پروژه های رنگ آمیزی ساختمان، این است که روی سطوحی که خیلی داغ هستند رنگ نزنید. گرمای بیش از حد روی بستر باعث می‌شود رنگ شما سریع‌تر حد معمول خشک شود، همین موضوع باعث کاهش کیفیت و دوام رنگ حاص خواهد شد.

همچنین گرما باعث می شود تاول ها و حباب ها روی لایه رنگ شما ظاهر شوند. به همین دلیل است که توصیه می شود از قبل پروژه رنگ آمیزی خود را برنامه ریزی کنید. مخصوصاً زمانی که با نمای بیرونی خانه خود کار می کنید.

باران

سطوح مرطوب یا وجود رطوبت بسیار زیاد در نقاشی ایده آل نیستند. برای نمونه، چسبندگی رنگ به زیرلایه آن بستگی دارد. و زمانی که سطح مرطوب باشد، چسبندگی بین سطح و رنگ ضعیف تر شده و فضایی را برای نفوذ آب باقی می گذارد.

وقت آن است که نمای بیرونی خانه خود را بررسی کنید. به حباب هایی توجه کرده اید؟ یکی دیگر از مشکلات رایج رنگ که می توانید سطوح مرطوب را مقصر آن بدانید، کنده شدن رنگ است.

بنابراین بهتر است پیش بینی های هواشناسی را جدی بگیرید.

برای مطالعه بیشتر: اجرای رنگ اپوکسی کاشی

رطوبت

جدا از اینکه رطوبت باعث رشد کپک، جلبک و همچنین ترک خوردگی در چوب می شود، رطوبت روی رنگ بر پایه آب تأثیر می گذارد. به گونه ای که در نحوه تبخیر محتوای آب آن و ایجاد پوششی مستحکم دخالت می کند. شبنم ایجاد شده از یک روز مرطوب رنگ را رقیق می کند و باعث می شود که از بستر شما خارج شود.

هنگامی که رطوبت بیش از حد بالا باشد، متوجه چیزی می شوید که به آن شسته شدن سورفکتانت می گویند؛ تغییر رنگ قهوه ای یا سفید روی سطح رنگ. اگر رنگ در معرض رطوبت بیش از حد بالا قرار گیرد، ممکن است کیفیت محافظتی رنگ به خطر بیفتد. رطوبت بالا همچنین در برابر یک لایه رنگ تازه عمل می کند زیرا آب را دوباره وارد لایه رنگ ناقص خشک شده می کند.

هنگام رنگ آمیزی سطح چوبی باید رطوبت را نیز در نظر گرفت. چوب می تواند رطوبت موجود در هوا را جذب کند، که ممکن است چسبندگی رنگ به سطح را به خطر بیندازد و در نتیجه رنگ پوست کنده یا حباب کند.

اجرای رنگ در هر آب و هوایی

شرکت رنگسازان غرب با بیش از چند دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی، هم اکنون کلیه خدمات اجرای رنگ اپوکسی، اجرای رنگ اکریلیک و رنگ های ترافیکی را ارائه می کند. هنگامی که شرایط آب و هوایی را در نظر گرفتید، باید به دنبال رنگ بیرونی و همچنین رنگ سقف باشید. و هنگامی که صحبت از پوشش سقف بادوام می شود، ارائه می دهد. روف کوت یک پوشش اکریلیک بر پایه آب با دوام عالی و انعطاف پذیری بی نظیر است. فرمول آن برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی خاص فیلیپین ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *