نحوه استفاده از رقیق کننده رنگ یا تینر

رقیق کننده رنگ

رقیق کننده رنگ چه کاربردی دارد؟

با گذشت زمان، رنگ دلمه می‌شود و توده‌هایی ایجاد می‌کند، به‌ویژه زمانی که در فضای باز نگهداری می‌شوند و در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرند. این کار استفاده از رنگ باقیمانده را دشوار می کند، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی در حالت آماده به کار باشد. اینجاست که تینر یا رقیق کننده رنگ وارد تصویر می شود.

تینر رنگ حلالی است که معمولاً برای رقیق کردن رنگ های روغنی استفاده می شود. اما برخلاف دانش رایج، رنگ نیازی به جامد شدن یا منجمد شدن ندارد تا نیاز به تینر رنگ داشته باشد. تینر رنگ با رنگ مخلوط می‌شود تا قوام آن تغییر کند و استفاده از رنگ آسان‌تر شود. اگر هنوز در مورد نحوه استفاده دقیق از تینر رنگ سردرگم هستید، در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد:

تینر رنگ متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.

انواع مختلفی از تینر رنگ برای انواع مختلف رنگ وجود دارد. هر نوع رنگ نیاز به نوع مربوط به تینر دارد که بتواند قوام آن را تغییر دهد. به عنوان مثال، اگر با رنگ اکریلیک کار می کنید، باید از تینر اکریلیک استفاده کنید . نوع متفاوتی از تینر رنگ با رنگ های روغنی و غیره استفاده می شود. توجه داشته باشید که نمی توان دو تینر را با هم مخلوط کرد تا با نوع خاصی از رنگ سازگار شود.

از تکنیک های مختلف برای سطوح مختلف استفاده کنید.

هر نوع رنگی به تکنیک و قوام متفاوتی نیاز دارد تا کیفیت منحصربه‌فرد آن در واقع پاپ شود. به عنوان مثال، روش اعمال می تواند تفاوت بسیار زیادی در ظاهر رنگ هنگام خشک شدن ایجاد کند. به عنوان مثال، هنگامی که یک سطح بزرگ را رنگ می کنید، بهترین راه برای استفاده از رنگ استفاده از برس است.

اطمینان حاصل کنید که رنگ و تینر رنگ از نسبت اختلاط صحیح پیروی می کنند.

یک ظرف بزرگ برای مخلوط خود آماده کنید. رنگ را داخل ظرف بریزید و سپس تینر رنگ را به مقدار مناسب بریزید. هنگام ریختن تینر رنگ از یک چوب چوبی برای هم زدن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که باید به طور مداوم بررسی کنید که آیا مخلوط به غلظت مناسب رسیده است یا خیر. مهم است که هنگام افزودن تینر مراقب باشید زیرا نمی خواهید رنگ خیلی نازک شود.
تعداد لایه های مناسب را اعمال کنید.
یک لایه رنگ تقریباً همیشه کافی نیست. از رنگ مخلوط برای اعمال حداقل دو لایه رنگ برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده کنید.

کلام آخر

شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ های صنعتی، رنگ های ساختانی و رنگ های صنعتی می باشد. همچنین ارائه کننده خدمات تخصص اجرای رنگ ترافیک و اجرای رنگ اکریلیک و رنگ اپوکسی می باشد. برای مشاوره تخصص جهت انتخاب رنگ و نقاشی رنگ مورد نظر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *