اجرای اپوکسی روی سنگ طبیعی

اجرای اپوکسی روی سنگ

اجرای اپوکسی روی سنگ گرانیت

بسیاری از مردم با ما تماس می گیرند و می پرسند، “من می بینم که شما اپوکسی های زیادی دارید، اما من نمی دانم از کدام استفاده کنم. میشه به من کمک کنید؟” در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد اجرای اپوکسی روی سنگ گرانیت بدانید، می پردازیم.

هنگام چسباندن گرانیت به گرانیت در هر کاربرد ساختاری، تنها چسبی که باید استفاده شود اپوکسی است. چسب های دیگر مانند رزین های پلی استر فقط به لایه های سیلیسی گرانیت جذب نمی شوند و بنابراین اپوکسی تنها چسب دائمی برای این ماده است. در حالی که ممکن است از چسب های دیگری استفاده شود و احتمالاً در آنجا باقی بمانند، آنها همچنین می توانند پیوند خود را با سنگ بدون دلیل ظاهری از دست بدهند و باعث شکست شوند. زمانی که چیزی روی زمین می افتد، این می تواند مشکل ساز شود، به خصوص اگر انگشتان پای شما آنجا باشد!

اپوکسی برای اجرای اپوکسی روی سنگ طبیعی در صنعت سنگ با نام AB نیز شناخته می شود از دو قسمت تشکیل شده است. سمت A یک رزین و قسمت B یک سخت کننده است. نسبت‌ها می‌تواند از 1:1 تا 5:1 متفاوت باشد، اما اگر از چسب 30:1 استفاده می‌کنید، اپوکسی نیست (اگرچه چسب‌های دو قسمتی دیگری نیز وجود دارد؛ رزین‌های پلی استر، سیانو آکریلات‌ها و حتی چند یورتان به نام سه).

به عنوان یک قاعده اپوکسی حاوی استایرن نیست و بسیار قوی تر از چسب های دیگر است. در واقع، هنگامی که به درستی مخلوط شده و برای لمینیت گرانیت به گرانیت استفاده می شود، اپوکسی در واقع قوی تر از گرانیت خشک می شود! آنقدر محکم است که اگر گرانیت را به گرانیت بچسبانید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس گرانیت را بشکنید، اپوکسی شکسته نمی شود، اما سنگ در یک یا هر دو طرف اتصال چسب می شکند.

اپوکسی در ویسکوزیته های مختلف برای کاربردهای مختلف وجود دارد. سه ویسکوزیته مورد استفاده در صنعت سنگ عبارتند از: روان (که قوام شربت است)، درجه چاقو (که قوام کره بادام زمینی گرم است) و نافذ (که قوام آب است). در حالی که برخی از برنامه‌های کاربردی برای این موارد با هم همپوشانی دارند، در اینجا دستورالعمل‌هایی وجود دارد که باید دنبال شوند.

لمنیت روی سنگ طبیعی

اگر لمینیت انجام می دهید (2 قطعه گرانیت را به هم می چسبانید تا ضخامت آن دو برابر شود) باید از اپوکسی روان استفاده کنید؛ زیرا راحت تر با فضاهای خالی منطبق می شود و به طور یکنواخت از درز بیرون می ریزد به طوری که هنگام خراشیدن سنگ با یک تیغ در سراسر درز آن همسطح خواهد بود. هنگامی که از اپوکسی در این برنامه استفاده می کنید، یک لبه یکنواخت می خواهید. در حالی که می توانید در اینجا از درجه چاقو استفاده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در قسمت قابل مشاهده درز لمینیت، حباب های هوای کوچکی داشته باشید که بعداً باید آنها را پر کنید. همه مشتریان ما که گرانیت لمینت می کنند از چسب روان برای لمینیت استفاده می کنند. اپوکسی روان را می توان تقریباً در تمام کاربردهای افقی مانند لمینیت یا پرکننده استفاده کرد. اپوکسی های جاری ما همگی شفاف هستند، برخی خشک با رنگ و برخی شفاف از آب هستند.

اگر روی سطح ناهموار، سطح افقی یا زاویه دار (غیر افقی) یا تعمیر تراشه کار می کنید، می توانید از چسب درجه چاقو استفاده کنید. بهترین مزیت این چسب این است که تقریباً در جایی که قرار می گیرد باقی می ماند. البته با در نظر گرفتن این که گرانش بر آن تأثیر می گذارد. عامل غلیظ کننده مورد استفاده در اپوکسی درجه چاقو از کابوسیل تا خاکستر متفاوت است، اما در هر صورت مانند همه اپوکسی های جاری که حمل می کنیم، شفاف خشک نمی شود. ممکن است نیمه شفاف خشک شود، اما در بهترین حالت، سفیدی شفاف را خشک می کند (به یک تکه یخ نگاه کنید که در آب آشامیدنی معلق است).

اگر شکافی در سنگ دارید و آنقدر باریک است که نمی‌توانید اپوکسی با درجه چاقو یا اپوکسی در آن وارد کنید، می‌توانید از اپوکسی نافذ استفاده کنید. این چسب در یک ترک مویی نفوذ می کند و هر چیزی را که در مسیر پایین و سنگ لمس می کند به هم می چسباند. این چسب هرگز مانند سنگ سخت نمی شود. همیشه مقداری خاصیت الاستومری را حفظ می کند تا زمانی که سنگ دچار انحراف شد حرکت کند تا از شکستن مجدد سنگ جلوگیری کند. این مهم است زیرا هر زمانی که سنگی ترک خورده یا بریده شده باشد ضعیف شده است.

کلام آخر

شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ صنعتی و ساختمانی می باشد. این مجموعه با بیش از 3 دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ، خدمات اجرای رنگ اپوکسی، اجرای رنگ اکریلیک و اجرای رنگ ترافیکی می باشد. برای دریافت مشاوره تخصصی و اچرای بهترین رنگ متناسب با فضا و کاربرد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *