اجرای رنگ اپوکسی دیوار

اجرای رنگ اپوکسی دیوار

نحوه اجرای رنگ اپوکسی دیوار چگونه انجام می شود؟

در بسیاری از محیط‌های صنعتی، سازمانی و تجاری، نگهداری دیوارها فرآیندی پر هزینه و زمان گیر است. بریدگی رنگ، آسیب آب، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و فرسایش نگهداری دیوارها را با مشکل مواجه می کند. در این موارد اجرای رنگ اپوکسی روی دیوار می تواند هزینه های نگهداری و تعمیر را کاهش دهد.

اغلب اوقات، زمان صرف شده برای تعمیر دیوار منجر به اختلال در جریان کار می شود. از طرفی می تواند اتاق ها را برای مدتی در محیط های تجاری غیرقابل استفاده کند.

دیوارهایی که در معرض نور خورشید یا سایر منابع گرمایی هستند؛ ممکن است نشانه هایی از خراب شدن را به شکل تغییر رنگ نشان دهند. یا ممکن است در اثر گرما و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، متوجه یک رنگ مایل به زرد و تیره شوید.

دیوارهای بدون حفاظ با رنگ ها یا کاغذ دیواری های ارزان ممکن است با گذشت زمان شروع به کنده شدن کنند و این بر زیبایی و جذابیت، بر فضای ساختمان شما تأثیر منفی می گذارد.

مقاومت شیمیایی، شرایط بهداشتی، و بازتاب نور به ویژه در مناطقی مانند آشپزخانه، ناهار خوری و … مهم است. دیوارهای بدون محافظت احتمالاً به محل رشد باکتری ها و کپک های مضر برای انسان و محیط تبدیل می شوند. در این شرایط علاوه بر این که خطر جدی برای سلامتی است ممکن است منجر به آلرژی، سرفه، خس خس سینه و … شود. عدم محافظت در برابر باکتری ها و کپک ها به ویژه برای مناطق آماده سازی و جابجایی مواد غذایی خطرناک است.

در این مقاله قصد داریم تا به اجرای رنگ اپوکسی روی دیوار بپردازیم.

محیط تمیز با پوشش اپوکسی دیوار

استفاده از اپوکسی دیواری سریع و ساده است و در کمترین زمان سطوحی محکم، بهداشتی ایجاد می کند که فرآیند نگهداری آن نیز آسان است. استفاده و اجرای رنگ اپوکسی دیوار فضای شما را عالی جلوه می دهد. به ویژه در شرایطی که مقاومت شیمیایی، بازتاب نور و بهداشت مهم هستند. به طور کلی اپوکسی برای دیوارها یک انتخاب عالی است. این پوشش می تواند از رشد باکتری های مضر جلوگیری کند و در برابر رطوبت که منجر به کپک های خطرناک می شود، مقاومت کند. این برای مناطق آماده سازی و جابجایی غذا، امکانات اصلاحی، اتاق های رختکن، اتاق های عمل بیمارستان، اتاق های تمیز ، کلینیک های دامپزشکی و موارد دیگر مهم است.

رنگ های اپوکسی دیوار بر خلاف رنگ‌های لاتکس سنتی، کارایی بالایی دارند. اجرای رنگ اپوکسی دیوار با پلیمرهای مناسب سایشی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی لازم برای ماندگاری طولانی ترکیب و فرموله می شوند.

از طرفی رنگ های قدیمی در برابر خط، خراش و آسیب های سطحی خیلی مقاوم نیستند و آسیب می بینند. اجرای اصولی رنگ اپوکسی دیوار که درز ها و ترک ها را پر کند و می تواند دیواری بسیار با کیفیت را ارائه کند. اجرای اصولی رنگ اپوکسی تمامی ترک هایی که آب را در خود نگه میدارد و سبب رشد کپک می شود را پر می کند. در نتیجه بسیار بهداشتی خواهد بود. پوشش های اپوکسی به خصوص زمانی که بر روی سطوح بتنی اجرا شوند، بسیار مستحکم و مقاوم خواهند بود.

مزایای رنگ اپوکسی دیوار

سیستم های پوشش اپوکسی دیوار در انواع و رنگ های مختلف ارائه می شود. بنابراین شما مطمئناً رنگی را برای رفع نیازهای خود، پیدا خواهید کرد. مزایای رنگ های اپوکسی می تواند تمام آن چیزی که برای دیوار نیاز دارید را برای شما فراهم کند. از جمله مزایای اجرای رنگ اپوکسی روی دیوار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طیف گسترده ای از رنگ های سفارشی.
  2. سطوح مقاوم در برابر رطوبت در برابر آب، پاک کننده ها، ضد عفونی کننده ها و موارد دیگر.
  3. مقاومت و دوام باورنکردنی در برابر سایش و خراش.
  4. دیوارهایی که به راحتی تمیز می شوند و می توانند حتی شیلنگ های فشار بالا را نیز تحمل کنند.

لایه اپوکسی محافظ

در برخی از کارخانجات، تاسیسات، گلخانه ها و… که نیاز به محافظت کامل در برابر مایعات، پاشش آب، نشت آب نفوذ مواد شیمیایی و اسیدی دارند، رنگ اپوکسی دیوار گزینه بسیار مناسب است. این پوشش ها در کنار همه مزایایی که دارند، در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.

تعرفه اجرای رنگ اپوکسی دیوار

در حالی که اکثر مردم می‌دانند که پوشش‌های اپوکسی گزینه‌ای عالی برای ایجاد کف‌پوش‌های بادوام هستند، بسیاری نمی‌دانند که رنگ های اپوکسی روی دیوارها نیز بسیار کاربردی هستند.

علاوه بر این، دیوارهای بدون پوشش اپوکسی نیز در معرض آسیب آب هستند که منجر به آلودگی و کپک می شود. این می تواند یک چالش مهم برای صاحب خانه ها باشد، زیرا کپک به سرعت پخش می شود و ممکن است تا مدت ها بعد علائمی از خود نشان ندهد.

درست مانند کف‌پوش‌های، دیوارهای خانه شما به مراقبت مناسب و لایه‌های محافظ در برابر هر گونه آسیب ناشی از سایش، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و گرما نیاز دارند. دیوارهای بدون حفاظ ممکن است علائم اولیه ساییدگی و پارگی را به شکل خرد شدن رنگ، آلودگی به کپک، رنگ پریدگی و … نشان دهند.

شرکت رنگسازان غرب با بیش از چند دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی، هم اکنون ارائه دهنده کلیه خدمات  اجرای رنگ اپوکسی، اجرای رنگ اکریلیک نما و اجرای رنگ ترافیک می باشد. برای مشاوره تخصصی، انتخاب و اجرای بهترین رنگ متناسب با فضای خود تماس بگیرید. برای اطلاع از قیمت ها و تعرفه اجرای رنگ اپوکسی بر روسی دیوار و سطوح مختلفی چون بتن، فلزات و… تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *