نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز

اجرای رنگ اپوکسی روی فلز

رنگ های اپوکسی به دلیل کیفیتی که دارند، روی سطوح مختلفی اعمال می شوند. اجرای رنگ اپوکسی روی فلز نیز مزایای خاص خود را دارد. در این مقاله به نحوه اعمال رنگ، مزایا و معایب رنگ اپوکسی فلز می پردازیم.

سطوحی که فرآیند اجرای رنگ اپوکسی بر روی فلز انجام شده است، معمولا تمیز، خشک و کدر هستند. برخی از فلزات در کارخانه با روغن هایی پوشانده شده اند که حاوی مواد دافع رنگ هستند که باید قبل از رنگ آمیزی حذف شوند. آماده سازی سطح مهمترین مرحله در فرآیند رنگ آمیزی است. چراکه اپوکسی به خاک، گریس یا زنگ نمی چسبد. کیفیت کار آماده سازی مستقیماً بر عمر مفید محصول پایانی تأثیر می گذارد، و اگر از این مرحله آماده سازی صرف نظر کنید، احتمالاً بعداً زمان و هزینه خود را صرف تعمیر خواهید کرد.

نحوه اعمال رنگ اپوکسی فلز

حذف زنگ زدگی

زنگ زدگی را با یک ابزار چرخشی و ساینده مانند برس و یا سنباده پاک کنید. زنگ فلز را با استفاده از برس نوک مته جدا کنید. به شدت روی نوک آن فشار ندهید، زیرا ممکن است به موهای برس آسیب برساند. از یک سوهان برای پاک کردن رنگ شل و پوسته پوسته شده استفاده کنید. فلز را با یک بلوک سنباده ریز سنباده بزنید تا لبه های ناهموار صاف شود و سطح براق شده و برای اجرای رنگ اپوکسی روی فلز حاضر شود.

توجه: هنگامی که ابزار چرخشی در دسترس نیست، از یک برس سیمی برای از بین بردن زنگ زدگی استفاده کنید. زنگ زدگی فلاش را با یک پارچه آغشته به تینر رنگ پاک کنید.

تمیز کردن سطح

خاک و چربی را با آب صابون و یک پد شستشو پاک کنید. یک پاک کننده مخصوص کپک نیز روی کپک ها بزنید و از یک واشر فشاری برای تمیز کردن مناطق بزرگ استفاده کنید. برای جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی، فلز را با پارچه های تمیز و بدون پرز خشک کنید.

از پارچه قطره ای استفاده کنید.

زمین را با پارچه های قطره ای بپوشانید. هر چیزی را که روی فلزی که نمی‌خواهید رنگ شود با کاغذ ماسک بپوشانید. کاغذ را با نوار چسب محکم کنید.

اسپری پرایمر

یک اسپری رنگ را با پرایمر پر کنید. بهتر است که از پرایمر اچ روی فلز تمیز یا پرایمر باندینگ روی فلزی که قبلا رنگ شده، استفاده کنید. تفنگ اسپری را حدود 30 سانتیمتری از فلز نگه دارید. یک لایه پرایمر را با حرکات صاف و جارویی اسپری کنید. اجازه دهید پرایمر برای مدت زمان توصیه شده توسط سازنده خشک شود. لایه دوم پرایمر را بزنید و بگذارید کاملا خشک شود.

رنگ آمیزی رنگ اپوکسی فلز

تفنگ اسپری و شیلنگ را با تینر رنگ تمیز کنید تا پرایمر جدا شود. رنگپاش را با رنگ فلز اپوکسی پر کنید. تفنگ اسپری را حدود 30 سانتیمتری از فلز نگه دارید. سپس با حرکات صاف و فراگیر و ضربه های همپوشانی، یک لایه رنگ اسپری کنید. برای اطمینان از پوشش یکنواخت رنگ، یک فاصله ثابت از فلز را حفظ کنید. اجازه دهید رنگ برای مدت زمانی که سازنده توصیه می کند خشک شود. و لایه دوم رنگ را با ضربات عمود بر روی لایه اول اعمال کنید.

نکته: لکه های خالی و نواحی نازک با اعمال لایه دوم رنگ عمود بر لایه اول پر می شوند. از اپوکسی در قوطی های اسپری برای پروژه های کوچک رنگ استفاده کنید. به جای اسپری رنگ می توان از غلتک رنگ استفاده کرد.

تجهیزات لازم

  • ابزار چرخشی.
  • پیوست برس.
  • سنباده.
  • بلوک سنباده ریز.
  • تجهیزات شستشو.
  • واشر فشاری.
  • پاک کننده کپک.
  • پارچه های بدون پرز.
  • پارچه ها را رها کنید.
  • کاغذ ماسک.
  • نوار نقاش.
  • رنگپاش.
  • پرایمر.
  • تینر رنگ.
  • رنگ فلز اپوکسی.

برای مطالعه بیشتر » اجرای رنگ اپوکسی

هشدار

  • هنگام استفاده از ابزارهای برقی برای سنباده زدن از تجهیزات محافظ چشمی استفاده کنید.
  • در روزهای بادی در فضای باز رنگ اسپری نکنید.
  • به هنگام اجرای رنگ اپوکسی روی فلز یا هر سطح دیگری، بخار ساطع می شود. ممکن است این بخار برای سلامتی افراد مضر باشد. بنابراین ماسک بپوشید. و در یک منطقه تهویه شده کار کنید.

رنگ مقاوم در برابر حرارت برای فلز

انواع مختلفی از رنگ های مقاوم در برابر حرارت وجود دارد که می توانند روی فلز استفاده شوند. بهترین نوع رنگ برای استفاده به نوع فلزی که رنگ می کنید و دمایی که در معرض آن قرار می گیرد بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر سطح فلزی را رنگ می کنید که در معرض دمای بالا قرار می گیرد، باید از رنگ مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.

برخی از نمونه‌های رنگ مقاوم در برابر حرارت عبارتند از رنگ اپوکسی، رنگ مبتنی بر سیلیکون و رنگ مبتنی بر اورتان. هنگام انتخاب رنگ مقاوم در برابر حرارت، مهم است که رنگی را انتخاب کنید که به طور خاص برای نوع فلزی که رنگ می کنید طراحی شده باشد.

به عنوان مثال، اگر سطح فولادی را رنگ آمیزی می کنید، باید از رنگ مقاوم در برابر حرارت که برای استفاده از فولاد طراحی شده است استفاده کنید.

رنگ اپوکسی برای فلزات

در این مقاله به اجرای رنگ اپوکسی بر روی فلزات پرداخته شد. فلزات یکی از بهترین سطوح ها برای اعمال رنگ اپوکسی هستند و دوام و ماندگاری بالایی خواهند داشت.

مجموعه رنگسازان غرب با سه دهه تجربه، تولیدکننده انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی می باشد. اجرای رنگ اپوکسی روی فلز به منظور بهبود خواص سطوح و سازه های فلزی انجام می شود. برای مشاوره تخصصی و رایگان برای اجرای رنگ اپوکسی بر روی سطوح مختلف مانند فلز، دیوار، بتن، کاشی و… تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *