اجرای رنگ اکریلیک روی چرم

اجرای رنگ اکریلیک روی چرم

اجرای رنگ اکریلیک روی چرم انجام می شود؟

آیا دوست دارید کفش چرمی شما رنگ دیگری داشت؟ آیا می خواهید کمی طرح به کت چرمی خود اضافه کنید؟ همه این کارها را می توانید با نقاشی و اجرای رنگ اکریلیک روی چرم امکان پذیر است. رنگ اکریلیک یک ماده همه کاره است که بر روی سطوح مختلف مانند دیوار، کاغذ، پلاستیک و چوب از جمله چرم استفاده می شود. با رعایت نکات احتیاطی و رعایت نکات ساده، اجرای رنگ اکرلیک روی چرم می تواند با موفقیت انجام شود. در این پست به جزئیات اجرای رنگ اکرلیک روی چرم می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا می توانید از رنگ اکریلیک روی چرم استفاده کنید؟

بله، می توانید از رنگ اکریلیک روی چرم استفاده کنید، اما مهم است که ابتدا سطح چرم را آماده کنید. اگر سطح را به درستی آماده نکنید، رنگ به مرور زمان ترک می خورد یا پوسته می شود. بسیاری از مردم مطمئن نیستند که آیا رنگ اکریلیک روی چرم کار می کند یا خیر، اما خبر خوب این است که می تواند!

با این حال، چند نکته وجود دارد که بهت است به خاطر داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اول از همه، مهم است که رنگ اکریلیک با کیفیت بالا را انتخاب کنید. همه برندها یکسان نیستند و برخی از آنها به مرور زمان، ترک خورده یا پوسته پوسته می‌شوند.

شرکت رنگسازان غرب با بیش از چند سال سابقه درخشان در تولید انواع رنگ صنعتی تولیدکننده تخصصی رنگ اکریلیک می باشد.

در مرحله دوم، مهم است که سطح چرم را قبل از رنگ آمیزی، آماده کنید. این به این معنی است که آن را به طور کامل تمیز کنید و لبه های ناهموار آن را سمباده بزنید. وقتی این کار را انجام دادید، آماده شروع اجرای رنگ اکریلیک روی چرم هستید! مجدداً به یاد داشته باشید که از لایه های نازک رنگ استفاده کنید و قبل از اضافه کردن لایه بعدی بگذارید هر لایه کاملاً خشک شود.

نحوه نقاشی روی چرم

مواد و ابزاری که برای رنگ آمیزی روی چرم با اکریلیک به رنگ آکریلیک، سطح چرمی، قلم مو، آب، سمباده و پارچه نرم نیاز دارید.

مرحله 1: سطح را تمیز کنید

سطح چرمی خود را انتخاب کنید و آن را کاملا تمیز کنید. رنگ اکریلیک به سطوح چرمی صاف بهتر می‌چسبد، بنابراین بهتر است از نقاشی روی جیر یا نوبوک خودداری کنید. اگر با یک تکه لباس کار می کنید، حتما قبل از شروع آن را بشویید و خشک کنید.

مرحله 2: سطح را سنباده بزنید

هنگامی که سطح چرم شما تمیز شد، آن را به آرامی با سمباده سمباده بزنید. این به چسبندگی بهتر رنگ و ایجاد سطح یکنواخت تری برای رنگ آمیزی کمک می کند.

مرحله 3: یک پوشش پایه بزنید

اکنون زمان شروع اجرای رنگ اکریلیک روی چرم است! با استفاده از یک لایه نازک رنگ اکریلیک روی سطح چرم خود شروع کنید. اگر با چرم رنگ روشن کار می کنید، ممکن است لازم باشد ابتدا یک لایه پایه با رنگ تیره تر بزنید. هنگامی که پوشش پایه شما خشک شد، می توانید شروع به اضافه کردن لایه های رنگی کنید.

مرحله 4: لایه های رنگ را اضافه کنید

حالا وقت آن است که شروع به اضافه کردن رنگ کنید! با استفاده از یک لایه رنگ سبک شروع کنید. پس از خشک شدن، می‌توانید لایه‌های نازک دیگری از رنگ اضافه کنید تا زمانی که از نتایج راضی باشید. به یاد داشته باشید که از لایه های نازک و یکنواخت رنگ استفاده کنید و اجازه دهید هر لایه قبل از اضافه کردن لایه بعدی کاملاً خشک شود.

مرحله 5: رنگ را ببندید

هنگامی که از ظاهر نقاشی خود راضی هستید، وقت آن است که آن را آب بندی کنید. این به محافظت از رنگ و دوام بیشتر آن کمک می کند.

برای مطالعه : تاثیر آب و هوا بر اجرای رنگ

بهترین رنگ برای چرم چه رنگی است؟

برای پاسخ به این سوال، می توانید از رنگ چرم یا رنگ اکریلیک استفاده کنید. انتخاب رنگ بستگی به پروژه ای دارد. با این حال، بیشتر رنگ‌های چرم بر پایه اکریلیک هستند. اگر تصمیم دارید از رنگ های استاندارد اکریلیک مناسب برای کاغذ، بوم یا چوب برای پروژه چرم خود استفاده کنید، بسیار ارزان تر خواهد بود. اما به زودی متوجه خواهید شد که به درستی به چرم نمی چسبد و در نهایت شروع به کنده شدن می کند.

همه انواع رنگ برای اقلام چرمی خوب نیستند، اما رنگ اکریلیک چرم به طور ویژه برای چرم ساخته شده است. این رنگ‌ها غیر سمی، مبتنی بر آب و بادوام‌تر وضد سایش‌تر از رنگ‌های اکریلیک استاندارد یا سایر انواع رنگ‌ها هستند. اگر پروژه شما مربوط به اقلام لباس است، رنگ چرم اکریلیک پاسخگو است؛ زیرا لباس چرمی باید خشکشویی شود. این بدان معنی است که از گرما و بخار استفاده می شود.

چگونه از ترک خوردن رنگ اکریلیک روی کفش جلوگیری کنیم؟

یکی از ناراحت کننده ترین چیزها هنگام رنگ آمیزی کفش های چرمی، ترک خوردن رنگ است. در حالی که این پایان دنیا نیست، اما آنطور که شما می خواهید مرتب و مرتب به نظر نمی رسد.

اما نگران نباشید! چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از این اتفاق انجام دهید.

ابتدا مطمئن شوید که از رنگ اکریلیک برای استفاده در کفش استفاده می کنید. رنگ‌های اکریلیک معمولاً انعطاف‌پذیرتر هستند و کمتر ترک می‌خورند. دوم، یک لایه نازک رنگ بزنید و قبل از اضافه کردن یک لایه دیگر بگذارید کاملا خشک شود. این کار به چسبندگی بهتر رنگ کمک می کند و احتمال ترک خوردن آن کاهش می یابد.

چقدر طول می کشد تا رنگ اکریلیک روی چرم خشک شود؟

بسته به نوع چرم ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. به عنوان مثال، چرم آنیلین بسیار جاذب است و به طور کلی خشک شدن آن نسبت به سایر انواع چرم بیشتر طول می کشد. کار با چرم ضخیم تر مانند چرم گاو می تواند 24 تا 48 ساعت طول بکشد تا رنگ کاملاً خشک شود. با این حال، اگر با چرم نازک‌تری مانند چرم گوسفندی کار می‌کنید، رنگ خیلی سریع‌تر معمولاً در عرض چند ساعت خشک می‌شود.

تمام چرم ها باید در مکانی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید خشک شوند. اگر عجله دارید، می توانید با استفاده از سشوار در حالت کم، روند خشک کردن را تسریع کنید. با این حال، خشک کن را خیلی نزدیک به چرم نگیرید، زیرا ممکن است باعث تاول زدن رنگ شود.

شرکت رنگسازان غرب تولید کننده انواع رنگ صنعتی و ساختمانی می باشد. این مجموعه با بیش از سه دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ، هم اکنون ارائه کننده خدمات اجرای رنگ اکریلیک نما، اجرای رنگ اپوکسی و اجرای رنگ ترافیکی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *