اجرای رنگ اپوکسی کف

اجرای رنگ اپوکسی بر روی سطوح مختلفی مانند کف پارکینگ، بتن و حتی سطوح فلزی بسیار محبوب شده است. چرا که رنگ های اپوکسی از با کیفیت ترین و با دوام ترین رنگ های موجود در بازار هستند. این رنگ ها به سبب داشتن مزایای بسیاری برای پوشش سطوح مختلف فلزی، بتنی، پارکینگ و… برای سال ها می توان استفاده کرد.

چرا از رنگ اپوکسی استفاده کنیم؟

رنگ اپوکسی یکی از رنگ هایی است که در عصر جدید بسیار مورد استقبال گرفته است و دلیل آن کیفیت بالا و مزایای بسیار رنگ های اپوکسی است. از جمله ویژگی های رنگ های اپوکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مقاومت بالا: رنگ اپوکسی دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی، خراشیدگی، ضربه و شکستگی است.

2. زیبایی و استایل: رنگ های اپوکسی تنوع رنگ بسیاری دارند و طرح های متنوعی را می توان با آن ها اجرا کرد. همین ویژگی سبب شده است تا در استایل ها و طراحی های مختلف استفاده شود.

3. مقاومت در برابر مواد شیمیایی‌: پوشش های اپوکسی مقاومت بالایی در برابر مواد شیمایی که ممکن است بر روی کف بریزد، دارند.

4. نظافت آسان: رنگ اپوکسی به آسانی تمیز می‌شود و در برابر گرد و غبار، روغن و مایعات مقاوم است.

5. طول عمر بالا: با توجه به مقاومت بالای رنگ اپوکسی در برابر خوردگی و آسیب‌های دیگر، طول عمر آن نیز بسیار بالاست.

6. سرعت اجرا: نسبت به روش‌های دیگر پوشش کف، نصب رنگ اپوکسی کف بسیار سریع و آسان است.

7. ضد لغزش: رنگ اپوکسی کف دارای سطحی ضد لغزش است که می‌تواند در کاهش خطرات ناشی از لغزش کمک کند.

از آنجایی که رنگ اپوکسی دارای مزایای بسیاری است، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های پوشش کف برای فضاهای تجاری، صنعتی، ورزشی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، استفاده از رنگ اپوکسی کف به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه و با کیفیت برای پوشش کف مورد پیشنهاد است.

پوشش اپوکسی پلی آمین

پوشش اپوکسی دوجزیی پلی آمین از مقاوم ترین و زیباترین رنگ ها و کفپوش هایی است که می توان از آن در مکان های مختلف استفاده نمود. کاربرد بسیار متنوع، مقاومت شیمیایی، مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی بالایی از مهم ترین مزیت های این پوشش ها می باشد. همه این ویژگی ها سبب محبوبیت روز افزون این پوشش ها و رنگ ها در بین مصرف کنندگان شده است.

شرایط محیطی مناسب جهت استفاده از پوشش های اپوکسی پلی آمین

فرایند خشک شدن کفپوش اپوکسی کاملا به دما وابسته است. به همین دلیل در صورتی که دمای محیط زیر 20 درجه سانتی گراد باشد، باید دما افزایش یابد. برای همین ابتدا به کمک بخاری های تابشی یا نفتی دمای محیط و رنگ را به بالاتر از 20 درجه رسانده می شود. و در مرحله ی بعد، اجرای رنگ اپوکسی انجام شود.

اجرای رنگ اپوکسی

نحوه اجرای رنگ اپوکسی کف

آماده سازی زیرکار

اولین قدم برای اجرای رنگ اپوکسی، مطمئن شدن از تمیزی و بی عیب بودن زیرکار است. در صورتیکه از رنگ اپوکسی برای کف استفاده می کنید، مطمئن شوید که سطح مورد نظر صاف است. و دارای ترک های خیلی عمیق و یا خلل و فرج وسیعی نباشد. و از هر گونه ترک یا ناهمواری توسط مواد مناسب ( بتونه اپوکسی، گروت اپوکسی) بر طرف گردد. عمدتا برای انجام زیر سازی کفپوش اپوکسی از روش های مینی بلاست، سایش سطح با دستگاه کفسا و یا اسکرچر استفاده می گردد.

پرایمر زنی

بعد از تمیز کاری کامل سطح، پرایمر اپوکسی رنگسازان غرب که بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمید است، بر روی سطح اعمال می شود. خاصیت نفوذگری این پرایمر موجب چسبندگی بهتر لایه ی میانی رنگ و رویه به سطح بتن و افزایش ماندگاری رنگ اپوکسی می شود.

اجرای اپوکسی 

در این مرحله رنگ اپوکسی انتخاب شده را با هاردنر اپوکسی مخلوط نمی شود. فرآیند مخلوط شدن به نسبت درج شده در دستور رنگ مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. سپس رنگ را بر روی سطح اعمال نمایید. روش اعمال رنگ با توجه به سطح مورد نظر و هدف نهایی متفاوت خواهد بود ( قلم مو، غلطک و کارتک از روش های معمول رنگ امیزی می باشد.). رنگ آمیزی با غلطک موجب ایجاد سطح زبرتری می شود و برای مکان هایی مانند پارکینگ مناسب خواد بود.

بعد از اعمال لایه میانی کفپوش اپوکسی رنگسازان غرب به حدود 24 ساعت زمان برای خشک شدن کامل نیاز خواهد داشت. پس از این زمان سطح از نظر ترک و حفره بررسی شده و رویه کفپوش اعمال خواهد شد. دقت کنید رنگ اپوکسی رنگسازان بعد از اختلاط با هاردنر باید در مدت زمان 40 دقیقه مورد استفاده قرار گیرد در غیر این صورت به علت شروع واکنش های سخت شدن رنگ، به حالت ژلی درامده و قابل استفاده نمی باشد.

*همچنین رنگ های اپوکسی رنگسازان غرب قابليت اعمال همراه با سيليس (نسبت اختلاط سيليس ۲۵-۲۰% وزنی) به عنوان لايه‌ی ميانی يا بدون سيليس به عنوان لايه نهايی را داراست.

پوشش اپوکسی پلی آمید

از اپوکسی پلی امید به عنوان لایه های میانی و یا رویه برای پوشش تجهیزات صنایع استفاده می شود. این رنگ به دلیل داشتن مقاومت مکانیکی و شیمیایی زیاد، منجر به طول عمر بالاتر تجهیزات می شود.

عمده ترین کاربرد این رنگ ها ایجاد مقاومت در برابر فرآیندهای شیمیایی نظیر خوردگی و زنگ زدگی فلزات می باشد. رطوبت عاملی است که می تواند فلزات را در بلند مدت تحت تاثیر قرار دهد و یا کاملاً نابود کند. استفاده از یک لایه اپوکسی بر روی سطح فلزات منجر به جلوگیری از خوردگی و نابودی فلزات و تجهیزات می شود. لذا عمده ترین کاربرد رنگ های اپوکسی پلی امید شامل استفاده در مخازن، ماشین آلات صنعتی، سطح کف، سازه ها، دیواره ها و همچنین تجهیزات آبی از قبیل کشتی ها می شود.

شرایط محیطی مناسب جهت استفاده از پوشش های اپوکسی پلی آمید

درجه حرارت محیط برای استفاده از پوشش های اپوکسی بسیار مهم است. به همین دلیل زمانی که قصد استفاده از پوشش اپوکسی پلی آمید را دارید، می بایست محیط دارای درجه ای بین ۱۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد باشد.

مراحل اجرای اپوکسی روی فلز

اماده سازی زیرکار سطوح فلزی

در ابتدا از تمیز بودن و عاری از هرگونه آلودگی، گرد و غبار، چربی، زنگ زدگی، رطوبت، روغن، بقایای رنگ قبلی و.. بودن محیط مورد نظر، مطمئن شوید. برای این منظور می توانید از شوینده و آب استفاده کنید. اگر سطح مورد نظر شما صاف و صیقلی است، باید توسط سمباده، سطح را ساییده و خراش هایی روی سطح ایجاد کنید که به چسبیدن رنگ به سطح کمک نماید. اگر قصد دارید از این پوشش بر روی سطوح فولادی و آهنی استفاده کنید، سطح را باید حداقل تا درجه استاندارد سندبلاست، برسانید.

پرایمر زنی سطوح فلزی

این پرایمر دو جزئی و بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید می باشد. این پوشش ها به عنوان لایه ابتدایی در سطوح فلزی به کار برده میشود و باعث افزایش چسبندگی رنگ به فلز و دوام بیشتر رنگ می شود. پرایمر رنگسازان غرب با بالاترین کیفیت به همراه رنگ ارائه می شود.

اجرای رنگ اپوکسی پلی آمید

پس از این که سطح مورد نظر را آماده نمودید، ابتدا رنگ را با همزن مناسبی به هم بزنید تا یک مخلوط یک دست به عمل آید. پس از آن جزء دیگر رنگ (هاردنر) را به میزانی که بر روی بسته بندی نوشته شده است، به آن اضافه کنید. اگر بخواهید رنگ شما رقیق شود، می توانید مقداری تینر به آن اضافه کنید، البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای استفاده از تینر بهتر است، آن را به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید.

در نهایت رنگ اماده شده را به کمک اسپری، قلمو یا غلطک بر روی سطح اعمال کنید. توجه داشته باشید که بهترین ابزار برای اعمال رنگ با توجه به نوع تجهیز، میزان وسعت سطح و راحتی کاربرد تعیین می شود.

پوشش اپوکسی پلی آمید به عنوان لایه نهایی سیستم های اپوکسی، در مواردی که دارای مقاومت UV نیستند، قابل اجرا می باشند. زمانی که نیاز به استفاده از مقاومت UV باشد، باید از پوشش های پلی یورتان (تاپ کوت) استفاده شود.

پوشش اپوکسی کف پارکینگ

رنگ های اپوکسی پوشش بسیاری مقاوم در برابر خوردگی، خراشیدگی، سایش، فشار و ضربه به وجود می آورند. به همین دلیل استفاده از رنگ اپوکسی کف پارکینگ و پوشش اپوکسی کف پارکینگ بسیار مرسوم شده است.

پوشش های اپوکسی کف پارکینگ می توانند در پارکینگ های کم تردد و پرتردد استفاده شوند. با این تفاوت که در پارکینگ های پرترافیک به یک پوشش بیشتری نیاز دارند تا مقاومت به سایش و فشار آن ها بیش از پیش شود.

در هر صورت، برای انتخاب بهترین نوع پوشش کف برای پارکینگ، باید ویژگی‌های محیط و نیازهای کاربری را در نظر گرفت و با توجه به نیازهای خاص خود، بهترین گزینه را انتخاب کرد.

شرکت رنگسازان غرب کلیه خدمات اجرای رنگ اپوکسی، اجرای رنگ ترافیک و اجرای رنگ اکرلیلک نما با بهترین کیفیت توسط کادر مجرب ارائه می کند. برای مشاوره و دریافت خدمات با شماره 09124600013 تماس بگیرید.