بهترین پوشش ها و مواد ضد آب

پوشش و مواد ضد آب

بهترین مواد ضد آب یا پوشش ای ضد آب برای ساختمان ها چیست؟

هنگامی که بحث های اولیه را با یک شرکت عایق رطوبتی زیرزمین شروع می کنید، آنها در مورد انواع مواد عایق رطوبتی به شما می گویند و بهترین راه حل را توصیه می کنند. این انتخاب بستگی به کارهای عایق رطوبتی خاصی که ساختمان شما نیاز دارد و بودجه در دسترس شما دارد. ما می خواهیم لیست جامعی از مواد ضد آب مورد استفاده توسط پیمانکاران حرفه ای ما در پروژه های مختلف استفاده می شود.

انواع روش های اعمال عایق رطوبتی

بنابراین، انواع عایق رطوبتی برای یک ساختمان چیست؟ متخصصان عایق رطوبتی مصالح ساختمانی از یکی از روش های آزمایش شده برای اعمال عایق رطوبتی زیر استفاده می کنند:

  • اسپری
  • تزریق
  • پوشش
  • سفت و سخت
  • قابل رنگ آمیزی
  • گچ

انتخاب روش و مواد عایق رطوبتی بستگی به بخشی از ساختمان دارد که می خواهید عایق بندی کنید. در اینجا سه ​​موقعیت اصلی وجود دارد.

کاربردهای ضد آب روی سقف ها

سقف یکی از دو بخش آسیب پذیر ساختمان در هنگام نفوذ آب است. به طور کلی، مواد سقف ضد آب هستند، اما این کافی نیست. سقف در معرض ساییدگی و پارگی شدید است و باید حداقل 4-5 دهه دوام داشته باشد. لازم است مواد ضد آب اضافی اضافه شود. آنها یا به عنوان یک پوشش محافظ روی سقف اعمال می شوند یا در زیر آن، به عنوان بخشی از چارچوب سقف نصب می شوند. یک پیمانکار حرفه ای بسته به نوع سقف و آب و هوای منطقه شما (میانگین تعداد روزهای بارانی در سال، رطوبت هوا و غیره) بهترین محصولات عایق رطوبتی را توصیه می کند.

ضد آب روی دیوارها

مواد عایق رطوبتی برای دیوارها باید بیشتر از محافظت در برابر آب باشد. آنها همچنین باید از موانع بخار یا موانع هوا استفاده کنند. در غیر این صورت، رطوبت ممکن است در سنگ تراشی و نجاری، زیر عایق محبوس شود و در نتیجه کپک یا قارچ پخش شود.

ضد آب بالکن و تراس

مصالح ساختمانی عایق رطوبتی برای بالکن و تراس باید دارای چندین ویژگی خاص مانند مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و انعطاف پذیری باشد. بالکن ها و تراس ها به دلیل تغییرات دما در معرض جابجایی های جزئی هستند. مواد عایق رطوبتی سفت و سخت در مدت زمان کوتاهی، تحت طول عمر متوسط ​​این مواد، ترک می‌خورند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

انواع مواد عایق رطوبتی

همانطور که قول داده بودیم، اکنون لیست جامعی از مواد ضد آب را در اختیار شما قرار می دهیم.

پلی اورتان

پلی اورتان یکی از بهترین مواد عایق رطوبتی محسوب می شود. می توان آن را بدون درزبندی اعمال کرد و به طور عمیق و یکنواخت به سطح نفوذ کرد. بنابراین، غشای پلی اورتان حتی بهترین ترک های بتن را پر می کند و ظرفیت جذب آب آن را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای کلیدی پلی اورتان مقاومت آن در برابر روغن، مواد شوینده و مواد شیمیایی مختلف است. این ویژگی ها و مزایا پلی اورتان را به عنوان یکی از همه کاره ترین مواد عایق رطوبتی توصیه می کند. می توان آن را روی دیوارها، بالکن ها، تراس ها و دیوارها اعمال کرد. در مورد هزینه، آن را در محدوده حق بیمه است. میانگین قیمت درخواست 10 دلار برای هر متر مربع ساختمان است. برای آگاهی از شرایط و هزینه های اجرای انواع پوشش با ما تماس بگیرید

 

پوشش سیمانی

پوشش سیمانی ترکیبی پودری از ماسه، مواد آلی و معدنی به همراه مواد مبتنی بر سیلیس است. در بین پیمانکاران عایق رطوبتی بسیار محبوب است زیرا اجرای آن بسیار آسان است. آنها فقط باید پودر را با مقدار مشخصی آب مخلوط کنند و می توانند کار نصب را شروع کنند. نقطه ضعف این مزیت عدم انعطاف پذیری پوشش سیمانی است. به همین دلیل، ما آن را در میان مواد ضد آب توصیه شده برای زیرزمین و فونداسیون قرار می دهیم. یکی دیگر از مزایای پوشش سیمانی هزینه مقرون به صرفه آن است.

مواد ضد آب سیمانی

آسفالت

این یکی از عایق های رطوبتی است که به ویژه در پشت بام ساختمان های تجاری استفاده می شود. این یک ماده بسیار سخت و انعطاف پذیر است که محافظت عالی در برابر هر شرایط آب و هوایی ارائه می دهد و نفوذپذیری بخار آب بسیار کمی دارد. همچنین در عرض 3-4 ساعت پس از استفاده سریع خشک می شود.

مواد ضد آب قیری

مواد ترموپلاستیک

این یکی از مواد ضد آب که عایق رطوبتی با طولانی ترین طول عمر حدود 50 سال است. هنگامی که ترموپلاستیک به درستی گرم شود، نیمه جامد می شود و یک گزینه عالی برای آب بندی ورق ها و پانل ها است. از آنجایی که مواد ترموپلاستیک حاوی الاستومری است، در برابر ضربه بسیار انعطاف پذیر و مقاوم است. تنها نقطه ضعف ترموپلاستیک هزینه آن است که نسبت به مواد دیگر کمی بیشتر است.

مواد ضد آب

غشاء قیر

غشای قیری چندمنظوره، کاربرد آسان و توصیه شده برای ساختمان های تجاری و مسکونی، از مخلوط کردن قیر با مخلوطی از مواد دیگر به دست می آید. نتیجه یک ماده چسبناک با استقامت بسیار زیاد است. با این حال، باید بدانید که این یکی از محصولات ضد آب سازگار با محیط زیست و پایدار نیست زیرا از نفت خام ساخته شده است. از سوی دیگر، غشای قیری هزینه کاربرد بسیار مقرون به صرفه ای دارد.

پوشش PVC

پوشش پی وی سی یکی از پرکاربردترین عایق های رطوبتی برای سقف ها می باشد. هم نفوذپذیر به آب و هم بخار است و می توان آن را تقویت کرد تا دوام بیشتری داشته باشد. همچنین نصب آن بسیار آسان است و طول عمر بالایی نیز دارد.

شرکت رنگسازان غرب با بیش از چند دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ ساختمانی و صنعتی، کلیه خدمات اجرای رنگ را ارائه می دهد. از جمله خدمات این مجموعه می توان اجرای رنگ ترافیکی، اجرای رنگ اکریلیک و اجرای رنگ و پوشش های اپوکسی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *