رنگ های نقشه گوگل به چه معناست؟

رنگ نقشه های گوگل

همه رنگ ها در نقشه های گوگل به چه معنا هستند؟ رنگ های گوگل مپ معانی مختلفی دارند. ما در این مقاله به تمام رنگ‌های نقشه گوگل و معنای آنها می پردازیم.

رنگ های نقشه های گوگل در کامپیوتر

نقشه های گوگل (Google Maps) یک راه عالی برای یافتن بهترین مسیر برای رسیدن به یک مقصد است. آیا می‌دانستید که Google Maps دارای کد رنگی است تا به شما کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستید راحت‌تر پیدا کنید؟ از آنجایی که رنگ‌های زیادی در نقشه های گوگل وجود دارد، دانستن اینکه معانی رنگ ها چیست، ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. در این مقاله خواهید فهمید که چگونه هر رنگ می تواند به شما در یافتن چیزهای مختلف در Google Maps کمک کند.

هر رنگ به چه معناست؟

گوگل همیشه به دنبال بهبود تجربه کاربری خود بوده است. یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده آن، کدهای رنگی Google برای نقشه‌ها است که برای کمک به کاربران در یافتن سریع چیزها بدون حتی جستجوی آنها طراحی شده است. گوگل در واقع کد رنگی نقشه های خود را بر اساس مطالعات و تحقیقات زیادی استوار کرد. ایده این است که رویکردی مینیمالیستی را اتخاذ کنیم و بازنمایی دقیق تری از جهان روی نقشه ها ایجاد کنیم.

بیایید با موارد اساسی شروع کنیم:

رنگ جاده ها در گوگل مپ

رنگ زرد نقشه های گوگل نشان دهنده بزرگراه ها و خیابان های اصلی در یک شهر است. شناسایی اینها دشوار است زیرا جاده های اصلی کمی رنگ کمتری دارند و بیشتر زرد به نظر می رسند، در حالی که بزرگراه ها با سایه های زرد مشخص شده اند که آنها را نارنجی نشان می دهد. در مثال زیر می توانید ببینید که هر رنگ در بزرگراه ها و جاده های اصلی چگونه به نظر می رسد.

اسکرین شات های Google Maps که تفاوت بین بزرگراه ها و جاده های اصلی را روی نقشه ها نشان می دهد

رنگ زرد نقشه گوگل

برای مشاهده : اجرای رنگ ترافیک 

رنگ سفید نقشه های گوگل : رنگ سفید برای جاده ها و خیابان های معمولی شهر استفاده می شود.

سفید راه راه: از این نوع رنگ آمیزی برای پارکینگ ها استفاده خواهد شد. همه پارکینگ ها با استفاده از این رنگ مشخص نمی شوند، اما برخی مانند پارکینگ های فرودگاه، شناسایی می شوند.

خطوط سبز تیره: به این معنی است که یک مسیر عابر پیاده یا دوچرخه وجود دارد و می تواند در داخل یک شهر یا یک منطقه سبز مانند پارک باشد. فریب رنگ سبز را نخورید. اگر یکی از اینها را در کنار بزرگراه یا جاده اصلی شهری پیدا کردید، به این معنی نیست که جاده سبز است. احتمالاً فقط یک راه برای عابر پیاده خواهد بود.

خطوط خاکستری تیره: این خطوط اگر ضخیم باشند یک جاده را نشان می دهند و اگر بسیار نازک باشند نشان دهنده یک راه آهن هستند.

اسکرین شات نقشه های گوگل که تفاوت های راه آهن و جاده زیرزمینی را نشان می دهد:

رنگ های نقشه گوگل

رنگ ساختمان ها در نقشه

خاکستری جامد: این رنگ نمایانگر مناطق غیرتجاری (عمدتاً مسکونی) است. آنها دو نوع خاکستری هستند: خاکستری تیره و خاکستری روشن.

مناطق مسکونی معمولی به رنگ خاکستری روشن نشان داده می شوند، اما اگر بزرگنمایی کنید، تفاوتی بین ساختمان ها وجود خواهد داشت. ساختمان های مسکونی به رنگ خاکستری تیره با پس زمینه خاکستری روشن نشان داده خواهند شد.

خاکستری تیره همچنین برای نمادی از مکان‌های منحصربه‌فرد مانند فرودگاه‌ها و برخی مناطق صنعتی به همراه محوطه‌های دانشگاهی بزرگ‌تر نیز استفاده می‌شود. در زیر، نمونه ای از یک فرودگاه را می بینید که با خاکستری تیره مشخص شده است.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که دانشگاه ها به صورت خاکستری تیره روی نقشه ها ظاهر می شوند، اگر به اندازه کافی زوم کنید تا تمام ساختمان های مختلف موسسه را ببینید، برخی از آنها برنزه و برخی خاکستری خواهند بود. پایگاه‌های نظامی نیز با رنگ خاکستری تیره شناسایی می‌شوند.

رنگ سبز های نقشه گوگل

قرمز: این رنگ نماد پزشکی یا بیمارستان ها، مراکز درمانی و گاهی خانه های سالمندان است. بیمارستان‌ها فقط در صورتی به رنگ قرمز ظاهر می‌شوند که شما کوچک‌نمایی کنید. هنگامی که بزرگنمایی می کنید، هر ساختمان در بیمارستان ممکن است برنزه یا خاکستری باشد. در همین حال، پس زمینه قرمز باقی می ماند. ایده قرمز رنگ کردن یک بیمارستان این است که بتوانید فورا آنها را شناسایی کنید.

برنزه روشن: این رنگ نماد مناطق تجاری و ساختمان های تجاری است. اگر یکی از شهرهای جهان را در نقشه گوگل انتخاب کنید، شهر به دو رنگ خاکستری و خرمایی تقسیم می شود. مناطق تان نمایانگر مراکز تجاری شهر خواهند بود. اینها معمولاً شامل مرکز شهر و شهر قدیمی تاریخی هستند.

تصویری از مناطق تجاری و مسکونی دارای کد رنگی در نقشه های گوگل

اگر می‌خواهید نقشه‌ای را برای مشاهده آفلاین دانلود کنید، همه این داده‌ها و کدهای رنگی به همان اندازه دقیق باقی می‌ماند که انگار نقشه را به صورت آنلاین نگاه می‌کنید.

چرا رنگ چراغ راهنمایی قرمز، زرد و سبز است؟

رنگ طبیعت در نقشه

مایل به قهوه ای تیره: این رنگ برای سواحل عمومی استفاده می شود که مردم می توانند در آن بروند و از نور خورشید لذت ببرند.

آبی: این رنگ به معنی آب و رودخانه است.

قهوه‌ای: نقشه‌های گوگل از رنگ‌های قهوه‌ای استفاده می‌کنند و می‌توانند هر چیزی را از یک بیابان گرفته تا یک پارک ملی یا یک رشته کوه را نشان دهند. بسته به مکان، معمولاً برچسب گذاری می شوند.

سبز: گوگل مپ همچنین از سایه های مختلف سبز برای نشان دادن پارک ها، درختان در پیاده رو، مسیرها و سایر مناطق طبیعی استفاده می کند. در واقع دو نوع اصلی سبز وجود دارد : سبز پوشش گیاهی طبیعی و مناطق طبیعی.

مثال زیر منطقه ای در اطراف لاس وگاس، نوادا را نشان می دهد. در این مثال، می‌توانید تمام رنگ‌های مختلف سبز و قهوه‌ای که در Google Maps برای شناسایی ویژگی‌های طبیعی استفاده می‌شوند را به وضوح ببینید.

رنگ قهوه ای نقشه گوگل

 

در به روز رسانی های بعد به دیگر رنگ های نقشه های گوگل می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *