چرا رنگ چراغ راهنمایی قرمز، زرد و سبز هستند؟

رنگ چراغ راهنمایی

رنگ چراغ راهنمایی

تاریخچه رنگ چراغ راهنمایی چیست؟ قرمز به معنای «ایست»، سبز به معنای «رفتن» و زرد به معنای «مکث کن». اما چرا آن رنگ ها؟ چرا آبی، بنفش و قهوه ای نه؟ باید اعتراف کنم که جدای از حدس و گمان که مربوط به طول موج بود، من خودم هیچ ایده ای نداشتم، بنابراین تصمیم گرفتم آن را بررسی کنم.
پاسخ، همانطور که معلوم است، کمی پیچیده است، اما منطقی است. اولین علائم راهنمایی و رانندگی برای قطارها طراحی شده بود، نه خودروها. آنها قرمز و سبز بودند، گازسوز بودند و در صورت نشتی کمی خطرناک بودند.

چراغ قرمز راهنما

قرمز نمادی است که از راه آهن به ارث رسیده است. قرمز در بسیاری از فرهنگ ها نماد خطر است، که منطقی است، زیرا با توجه به اینکه طولانی ترین طول موج را در بین هر رنگی در طیف مرئی دارد، به این معنی که شما می توانید آن را از فاصله دورتری نسبت به رنگ های دیگر ببینید. به استثنای طنزآمیز علائم ایست (نه چراغ های ایست، فقط علائم – بیشتر در یک ثانیه). قرمز از مدت ها قبل از وجود اتومبیل ها به معنای توقف بوده است، با استفاده از سیگنال های قطار از قرمز به روزهایی که بازوهای مکانیکی بلند می شدند. و پایین آمد تا نشان دهد که آیا راه آهن جلو صاف است یا خیر. به طوری که یکی ساده است.

چراغ سبز راهنما

رنگ سبز چراغ راهنمایی در ابتدا به معنای “احتیاط” بود. نقش رنگ سبز در چراغ ها در واقع به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کرده است. طول موج آن در کنار (و کوتاهتر از) زرد در طیف مرئی است، به این معنی که هنوز از هر رنگ دیگری غیر از قرمز و زرد دیده می شود. در روزهای اولیه چراغ‌های راه‌آهن، سبز در اصل به معنای “احتیاط” بود، در حالی که نور “کلا” روشن یا سفید بود. قطارها، البته، زمان زیادی طول می کشد تا متوقف شوند، و افسانه ها می گویند که چندین برخورد فاجعه بار پس از اشتباه گرفتن ستاره ها در افق شب توسط مهندس توسط یک مهندس، اتفاق افتاد. بنابراین، رنگ سبز به «برو» تبدیل شد و برای مدت طولانی، راه‌آهن‌ها فقط از سبز و قرمز برای علامت دادن به قطارها استفاده می‌کردند.

چراغ زرد راهنمایی

رنگ زرد به معنای “احتیاط” است، زیرا تقریباً به آسانی قرمز است. از اولین روزهای رانندگی تا اواسط دهه 1900، همه تابلوهای ایست قرمز رنگ نبودند بلکه بسیاری از آنها زرد بودند ، همراه با علائم تسلیم، زیرا در شب دیدن تابلوی ایست قرمز در یک منطقه کم نور غیرممکن بود. رنگ زرد علامت ایست در سال 1915 در دیترویت آغاز شد.
اما می‌پرسید آن علائم زرد عجیب و غریب چیست؟ با تکامل مواد و فن‌آوری‌ها، توانایی تولید نشانه‌های بسیار بازتابنده به این معنی بود که رنگ قرمز می‌تواند نقطه طبیعی خود را در سلسله مراتب نشانه‌ها از سر بگیرد و زردی که هنوز بسیار قابل مشاهده است. (از نظر طول موج مرئی پس از قرمز در رتبه دوم قرار دارد) را در حوزه رنگ باقی می‌گذارد. “احتیاط.” به همین دلیل است که مناطق مدارس و اتوبوس ها، معابر و سایر هشدارهای مهم امروز زرد هستند.
کلام آخر

در این مقاله به بررسی تاریخچه رنگ چراغ راهنمایی پرداختیم. شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ صنعتی، ساختمانی و… می باشد. این شرکت ارائه کننده کلیه خدمات اجرای رنگ اپوکسی، اجرای رنگ ترافیک و رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد. برای مشاوره و اجرای تخصصی انواع رنگ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *