مزیت رنگ ترافیک ترموپلاستیک

مزیت رنگ ترافیک ترموپلاستیک

انواع مختلفی از رنگ های ترافیکی برای خط کشی جاده در بازار موجود است که مزایای مختلفی را برای پیمانکاران پروژه در جستجوی راه حل مناسب ارائه می دهد. رنگ‌های سرد و چند جزئی مانند رزین اپوکسی، لاستیک کلردار و رنگ‌های مبتنی بر لاتکس جاده‌ای وجود دارند و اهداف مختلفی را برای پروژه‌های خط‌کشی جاده برآورده می‌کنند. رنگ‌های ترموپلاستیک، که فرمول ترموپلاستیک هستند، محصولی با کیفیت‌تر هستند. اما مزایای آن توسط پیمانکاران، مالکان پروژه‌های جاده‌ای و رانندگان به طور یکسان دیده و احساس می‌شود. در این مقاله به بررسی مزیت رنگ ترافیک ترموپلاستیک می پردازیم.

مزایای رنگ ترموپلاستیک

دوام رنگ بالا در جاده های با حجم بالا

یکی از بزرگترین چالش‌های پروژه‌های خط‌کشی جاده‌ها در مناطق شهری، یافتن رنگ بادوام و ماندگاری است که در برابر ضربه و مقاوم در برابر سایش باشد. هر روز صدها هزار خودرو می توانند در سطح شهر حرکت کنند و از خطوط جاده و خطوط عابر پیاده عبور کنند. یکی از مهم ترین مزیت های رنگ ترافیک ترموپلاستیک، عمر مفید بیشتر آن هاست.

رنگ‌های ترموپلاستیک بهترین عملکرد را در این دسته از خود نشان می‌دهند و از نظر دوام، هزینه خود را توجیه می‌کنند. رنگ‌های جاده‌ای مبتنی بر لاتکس ممکن است تنها یک سال دوام بیاورند، در حالی که رنگ‌های ترموپلاستیک می‌توانند بین ۲ تا ۴ سال دوام بیاورند، حتی زمانی که در معرض هوای گرم استوایی و باران‌های سیل آسا قرار بگیرند.

زمان خشک شدن سریعتر

یکی از چالش های مهم در اجرای رنگ ترافیک، زمان خشک شدن است تا حداقل زمان مسدود کردن خیابان و جاده ها نیاز باشد. یکی از مزیت های رنگ ترافیک ترموپلاستیک، زمان خشک شدن کم آن هاست. امروزی در فرمول‌های مختلفی تولید می‌شوند که دو مورد از آن‌ها شامل رنگ‌های هیدروکربنی کلاسیک و آلکیدی گیاهی است. رنگ کلاسیک مبتنی بر پرایمر هیدروکربنی به زمان پرایمر و خشک شدن حدود 5-10 دقیقه نیاز دارد، اما استفاده از رنگ ترموپلاستیک حداکثر به 10 دقیقه نیاز دارد. رنگ آلکیدی گیاهی که برای چسبندگی متکی به پرایمر نیست را می توان در عرض 3-5 دقیقه اعمال کرد و پس از آن کاملاً خشک می شود.

برای یک پرایمر از نوع اپوکسی یک ساعت برای خشک شدن، به اضافه یک ساعت اضافی برای هر لایه رنگ (معمولاً دو لایه) لازم است. این به زمان صرف شده در جاده، هزینه نیروی کار و همچنین ناراحتی کلی برای رانندگان می افزاید.

ترکیب راحت و گزینه های دانه های شیشه ای قطره ای

اگر افزایش دید در شب اولویت بالایی دارد، رنگ ترافیک ترموپلاستیک مزیت بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ ها دارد. دانه های شیشه ای انعکاسی را می توان در مخلوط رنگ مخلوط کرد یا روی رنگ انداخت تا بازتابی عالی ایجاد کند.

دانه های شیشه ای مخلوط در رنگ ترموپلاستیک علامت گذاری جاده باعث صرفه جویی در زمان بیشتری در هنگام استفاده می شود. این همچنین رنگ را با بازتاب مادام العمر برای اطمینان از دید حتی پس از سال ها در جاده فراهم می کند.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، نشت و مواد شیمیایی

یکی دیگر از ویژگی های رنگ ترموپلاستیک پایه آلکیدی مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض نشت جاده است. رنگ ترموپلاستیک مبتنی بر رزین آلکیدی، بر خلاف رنگ‌های جاده‌ای خاص، مانند رنگ‌های لاستیک کلردار که نشت روغن خودرو را جذب می‌کند، در برابر روغن نفوذ ناپذیر است و تخریب نمی‌شود.

فرمول‌های رنگ‌های ترموپلاستیک نیز فرمول اختصاصی خود را دارند تا فواید رنگ ثابت خود را حفظ کنند، به‌ویژه برای رنگ‌های زرد رنگ در معرض قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش روز به روز، سال به سال.

اگر به دنبال راه حل های مقرون به صرفه و با کیفیت عالی برای پروژه های خط کشی جاده خود هستید، با یک تامین کننده رنگ ترموپلاستیک هستید که سابقه ثابتی در زمینه مشتری، پروژه ها و سال ها تجربه در این صنعت دارد.

کلام آخر

شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ صنعتی، رنگ ساختمانی، رنگ اکریلیک نما، رنگ ترافیک، رنگ اپوکسی و … می باشد. این مجموعه با چند دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ، هم اکنون ارائه کننده کلیه خدمات اجرای رنگ ترافیک، اجرای رنگ اپوکسی و اجرای رنگ اکریلیک نما می باشد. برای مشاوره تخصصی و انتخاب بهترین رنگ متناسب با کاربرد و فضای خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *