نحوه اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی چگونه است؟

اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی

روی رنگ روغن چه رنگی بزنیم؟

نقاشی داخلی خانه آنقدرها هم که تصور می شود ساده نیست. همه نمی دانند که چگونه باید رنگ اکرلیلک را روی رنگ روغنی اجرا کرد. در گذشته، اکثر نقاشان خانه های داخلی از رنگ های روغنی استفاده می کردند. اما امروزه بسیاری از مردم اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی را ترجیح می دهند.

نحوه رنگ آمیزی روی رنگ روغنی

سوالی که شاید ذهن شما را مشغول کرده باشد این است که چگونه روی رنگ اکریلیک، رنگ روغنی بزنیم؟ اگر بخواهید روی رنگ روغنی با رنگ اکریلیک پایه آب رنگ کنید، چه؟ چگونه از بریدگی و کنده شدن رنگ جلوگیری می کنید؟ آیا به همان اندازه خوب به نظر می رسد؟ در این مقاله به نکات مهم رنگ آمیزی رنگ اکرلیک روی رنگ روغنی می پردازیم.

گزینه هایی متنوعی برای انتخاب نوع رنگ برای دکوراسیون داخلی خانه وجود دارد. انواع مختلفی از رنگ ها بر پایه حلال آب و روغن وجود دارد. ما نمی توانیم همه آنها را استفاده کنیم. اما در اینجا تعدادی از انواع استاندارد وجود دارد را بررسی می کنیم.

رنگ بر پایه روغن

رنگ های روغنی معمولاً کندتر خشک می شوند. این باعث افزایش شانس تراز کردن آن و از بین بردن آثار ضربه های قلم مو می شود. رنگ های روغنی برای چندین کاربرد استفاده می شود. همانطور که به نقاشی داخلی خانه مربوط می شود، معمولاً روی چوب یا تزئینات داخلی اعمال می شود. رنگ روغن روی سطوح مختلفی اعمال می شود اما همیشه یک مشکل وجود دارد. رنگ‌های روغنی در جایی که نور کمی وجود دارد به احتمال زیاد زرد می‌شوند، ترک می‌خورند یا محو می‌شوند. به خصوص در قسمت پشتی درب کمد.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد، بخارات رنگ روغن است. بخارات رنگ روغن برای سلامتی انسان ها خطرناک است. از طرفی این رنگ ها قابل اشتعال است. و باید به درستی دور ریخته شود. همچنین دارای مقادیر زیادی از ترکیبات آلی فرار (VOCs) مانند تولوئن و … است.
تمیز کردن رنگ های روغنی نیز بسیار دشوار است. اگر روی سطحی رنگ گرفتید، باید آن را با یک ماده شیمیایی سمی مانند الکل معدنی یا الکل تمیز کنید.

رنگ بر پایه آب

رنگ مبتنی بر آب که به عنوان رنگ اکریلیک یا رنگ های لاتکس شناخته می شود، سریعتر خشک می شود و با گذشت زمان کمتر زرد می شود. همچنین آن بخارهای سمی را منتشر نمی کنند. اگر روی سطوح داخلی رنگ گرفتید، می توانید به راحتی آن را با آب و صابون تمیز کنید.
در واقع، رنگ های مبتنی بر آب سازگارتر با محیط زیست هستند. زباله خطرناک محسوب نمی شود. اگر به دنبال دوام قابل مقایسه روغن هستید، فقط مطمئن شوید که رنگ اکریلیک با کیفیت تهیه می کنید.

نکات اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی

آماده ایجاد تغییر ظاهر خانه خود هستید؟ در اینجا مراحل مهم آورده شده است.

منطقه را آماده کنید

قبل از استفاده از رنگ اکریلیک، باید منطقه را آماده کنید. اگر سعی کنید رنگ پایه آب را روی سطح رنگ روغن بمالید، به خوبی نمی چسبد. برای از بین بردن براقیت سطحی که رنگ می کنید، از کاغذ سنباده ریز استفاده کنید. شما می خواهید از کاغذ سنباده فقط برای حذف قسمت براق استفاده کنید، نه تمام رنگ های قدیمی.
نکته ای که وجود دارد شما باید سطح را آماده کنید و اگر ترکی وجود دارد آنها را برطرف کنید.
بعد از اینکه سطح را به آرامی سمباده زدید، گرد و غبار آن را پاک کنید. مسلماً این مرحله از مهمترین مراحل برای آماده سازی سطح است.

تمیز کردن با محلول تری سدیم فسفات

شما می خواهید رنگ تازه را روی یک سطح تمیز و یکدست بزنید. برای تمیز کردن، از محلول یک چهارم فنجان تری سدیم فسفات (TSP) و یک گالن آب استفاده کنید.
هنگام برخورد با تری سدیم فسفات حتما از عینک ایمنی و دستکش استفاده کنید؛ زیرا یک ماده شیمیایی خطرناک است. از مخلوط برای تمیز کردن تمام کثیفی ها استفاده کنید. سپس بگذارید خشک شود.

از پرایمر مناسب استفاده کنید

پس از آماده سازی ناحیه، یک لایه پرایمر سبک بزنید. پرایمر به رنگ پایه آب کمک می کند تا به رنگ روغن قدیمی بچسبد. 2 تا 3 روز به پرایمر فرصت دهید تا کاملا خشک شود. این کار کمک می کند تا از بریدگی یا پوسته شدن احتمالی پوشش پرایمر جلوگیری شود و حداکثر چسبندگی را فراهم کند.
برای حداکثر چسبندگی، ممکن است بخواهید دو لایه پرایمر را روی سطح بمالید.

رنگ آمیزی رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی

از آنجایی در این مقاله به اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی می پردازیم، زمان زیادی را برای پوشش دادن مقدمات بیشتر آماده سازی سطح مانند درزبندی ترک ها یا سوراخ کردن نمی پردازیم.
بنابراین، اجازه دهید مستقیماً به اعمال رنگ بپردازیم. در حال حاضر سطح شما باید براق، تمیز و پر شده باشد.

حداقل دو لایه رنگ اکریلیک بزنید. می توانید ویدیوهای مختلف را تماشا کنید تا تکنیک های نقاشی مناسب را از حرفه ای ها بیاموزید. قبل از اعمال لایه های اضافی اجازه دهید رنگ خشک شود.

نکاتی که برای رنگ آمیزی باید رعایت کنید

از ابزارهای مناسب استفاده کنید

بسته به آنچه که نقاشی می کنید، ابزار مناسب را آماده کنید. شما نمی خواهید رنگ آمیزی را شروع کنید و سپس مجبور شوید متوقف شوید و برای خرید قلم مو یا غلتک دیگری به فروشگاه بروید .
همچنین، وقتی صحبت از ابزار نقاشی شما می شود، کیفیت اهمیت دارد. روی یک غلتک و قلم مو خوب سرمایه گذاری کنید. رنگ آمیزی بد در خانه شما برجسته خواهد شد.

مواد لازم را تهیه کنید

تو مواظب خودت باشی نکته بعدی که می دانید این است که در سرتاسر کف و مبلمان خود پاشیده شده رنگ دارید. قبل از شروع رنگ آمیزی، کف و تمام مبلمان خود را با پلاستیک یا پارچه محافظ بپوشانید.

رنگ با کیفیت تهیه کنید

هنگام خرید رنگ، باید رنگ باکیفیت خریداری کنید. یک رنگ با کیفیت بالا ماندگاری بیشتری خواهد داشت و در برابر محو شدن مقاوم تر است. رنگ های ارزان معمولا کیفیت مطلوبی ندارند. و در نهایت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و زحمت های شما به نتیجه نخواهد داد. از طرفی رنگ های ارزان قیمت گرد و غبار بیشتری را در خود نگه می دارند و درخشندگی طبیعی خود را زودتر از دست می دهند.

پایان مناسب را انتخاب کنید

علاوه بر انتخاب رنگ، پوشش هایی نیز وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. انتخاب پایان شما به اتاق هایی که نقاشی می کنید، رنگی که روی آن رنگ می کنید، سبک یا احساس کلی خانه بستگی دارد.

کلام آخر

اکنون که می‌دانید اجرای رنگ اکریلیک روی رنگ روغنی چگونه انجام می شود؛ می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید یا یک متخصص را استخدام کنید.

اگر فکر می کنید زمان یا مهارت لازم برای تکمیل کار را ندارید، می توانید یک متخصص را استخدام کنید. نقاشان حرفه ای تمام کارهای سخت را برای شما انجام خواهند داد. اگر آماده‌اید خانه‌تان را تغییر دهید و به فضایی کاملاً جدید تبدیل کنید، برای مشاوره تخصص و رایگان با ما تماس بگیرید.

مجموعه رنگسازان غرب با بیش از چند دهه سایبقه درخشان تولیدکننده انواع رنگ صنعتی، رنگ ساختمانی و رنگ ترافیک می باشد. هم اکنون این مجموعه ارائه دهنده خدمات اجرای رنگ اکرلیک نما، اجرای رنگ ترافیک سرد و گرم و اجرای رنگ اپوکسی می باشد.

رنگ فوری روی رنگ روغنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *