رنگ اکریلیک دیوار چیست؟

رنگ اکریلیک دیوار

رنگ های اکریلیک برای اهداف مختلفی را ساخته می شود. یکی از کاربردهای جذاب این رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار است. انواع رنگ اکریلیک دیوار برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می شود. این رنگ ها معمولا بر پایه آب هستند و به محض اینکه روی دیوار قرار می گیرد، خشک می شود.

آیا درباره ی رنگ های اکریلیک سوال دارید؟ در این مقاله هر آنچه نیاز است درباره ی رنگ اکریلیک دیوار بدانید، شرح می دهیم.

رنگ آکریلیک دیوار

رنگ اکریلیک چیست؟

رنگ اکریلیک شامل رنگدانه‌های معلق در روغن‌های سیلیکونی، تثبیت‌کننده‌ها یا صابون‌های فلزی، نرم‌کننده‌ها، کف‌زداها است که در یک امولسیون پلیمری اکریلیک پراکنده شده‌اند. این رنگ به دلیل داشتن پایه آبی سریع خشک می شود، اما پس از خشک شدن روی دیوارها در برابر آب مقاوم می شود. از آنجایی که رنگ اکریلیک خیلی سریع خشک می شود، به عنوان رنگ دیواری عالی عمل می کند. اجازه دهید نگاهی به اطلاعات مهم مختلفی که باید در مورد رنگ اکریلیک بدانید بیاندازیم.

رنگ اکریلیک دیوار

انواع رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک رنگ مبتنی بر آب حاوی رزین اکریلیک و سایر عوامل اتصال اکریلیک است. رنگ های اکریلیک دارای چند نوع دیگر هستند که عبارتند از:

  1. مینای دندان اکریلیک.
  2. لاتکس اکریلیک.
  3. مینای لاتکس اکریلیک.

توجه داشته باشید که همه ی رنگ های اکریلیک بر پایه آب ساخته می شوند. اما پس از خشک شدن در برابر آب بسیار مقاوم هستند.

ویژگی رنگ اکریلیک دیوار

برخی از ویژگی های کلیدی رنگ اکریلیک برای دیوارها عبارتند از:

  • این رنگ محلول در آب است.
  • شما فقط می توانید آن را با یک محیط امولسیونی برای نقاشی دیوار مخلوط کنید.
  • رنگ نازک می تواند در عرض 20 دقیقه خشک شود و رنگ غلیظ می تواند در عرض سه روز خشک شود.
  • هیچ بو یا بخار سمی ندارد و غیر قابل اشتعال است.
  • رنگ به محض خشک شدن دائمی می شود.
  • پس از خشک شدن، می توانید با کمک صابون و یک پارچه تمیز هرگونه آلودگی را پاک کنید.
  • به راحتی می توانید آن را از برس، دست و غیره بشویید.
  • موارد استفاده رنگ اکریلیک

از آنجایی که رنگ های اکریلیک از چسب، رزین اکریلیک و رنگدانه ساخته می شوند، هنگام رنگ آمیزی بر روی دیوارها، نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهند. حالا حتما این سوال برای شما پیش می آید که رنگ اکریلیک برای چه مواردی استفاده می شود.

رنگدانه های اعمال شده در رنگ اکریلیک به ماندگاری طولانی مدت آن بر روی دیوارها کمک می کند. هنگامی که محل سکونت یا محل کار خود را با رنگ اکریلیک رنگ آمیزی می کنید، خانه شما سرزنده و باشکوه به نظر می رسد. می توانید از رنگ اکریلیک برای رنگ دیوار داخلی و همچنین رنگ بیرونی استفاده کنید. علاوه بر دیوارها، حتی می توانید از آن برای رنگ آمیزی اشیاء دیگر در داخل و اطراف خانه خود استفاده کنید.

مراحل رنگ آمیزی رنگ اکریلیک دیوار

اگر قصد رنگ آمیزی نمای ساختمان یا خانه با رنگ های اکریلیک را دارید، در اینجا یک راهنمای گام به گام مختصر برای شما آورده شده است.

رنگ از قبل اعمال شده را با سمباده کاملاً پاک کنید.

روی دیوارها یک لایه پرایمر اکریلیک بزنید.

هنگامی که آستر کاملاً خشک شد، رنگ اکریلیک را روی دیوارهایی که مناسب شماست بزنید.

در به روز رسانی های بعدی به مزایا و معایب رنگ اکریلیک دیوار خواهیم پرداخت.

کلام آخر

اگر قصد دارید خانه خود را دوباره رنگ آمیزی کنید، همیشه به سراغ رنگ های اکریلیک بروید زیرا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد. شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ های اکریلیک، ساختمانی و صنعتی می باشد. رنگ های اکریلیک طیف متنوعی از انواع رنگ ها را تامین می کند. عجله کنید و رنگ های اکریلیک را انتخاب کنید که به بهترین وجه برای محل سکونت شما مناسب است.

شرکت رنگسازان غرب با بیش از چند دهه سابقه در تولید انواع رنگ ها، هم اکنون مجری رنگ آمیزی اجرا رنگ اکریلیک، اجرا رنگ آمیزی ترافیک و… است. برای مشاوره رایگان خرید و رنگ آمیزی انواع رنگ ها با رنگسازان غرب تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *