اجرای رنگ اپوکسی استخر

اجرای رنگ اپوکسی استخری

اجرای رنگ اپوکسی استخر چرا و چگونه؟

استفاده از استخر در روزهای گرم سال بسیار دلپذیر است. داشتن استخر در حیاط خلوت یکی از راه های عالی برای تفریح ​​و خنک شدن در گرمترین روزهای سال است. با این حال، استخرهای شنا صرفاً سرگرمی نیستند. آنها می توانند جذابیت های بصری بسیاری داشته باشند. به همین دلیل نگهداری و محافظت در برابر آسیب برای افزایش طول عمر مفید استخر ضروری است. اجرای رنگ اپوکسی استخر به منظور افزایش کارایی استخرها انجام می شود.

اجرای رنگ اپوکسی استخر روشی موثر برای تبدیل سطح داخلی استخر به یک آبنمای روشن و جذاب است. انواع رنگ اپوکسی استخری یک روکش صاف و بادوام ایجاد می کند که سطح خالی استخر را از آسیب آب، آسیب های شیمیایی و سایر مشکلات محافظت می کند.

اگر می‌خواهید با استفاده از پوشش اپوکسی، دکوراسیون داخلی استخر خود را تکمیل کنید، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. در این مقاله هر آنچه لازم است درباره ی انواع رنگ اپوکسی استخری و نکات مهم اجرا، نگهداری و کاربرد آن مطالب مفیدی بیان کنیم.

رنگ اپوکسی استخری

رنگ اپوکسی استخری بر پایه حلال یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش سطوح داخلی استخر است. فوق العاده بادوام است و قبل از اینکه رنگ آمیزی مجدد ضروری باشد، با نگهداری معمولی ساده تا هشت سال دوام می آورد. با بسیاری از انواع استخر، از جمله استخرهای بتنی و فایبرگلاس، به خوبی سازگار است.

اجرای رنگ اپوکسی استخری روی سطوح لختی که قبلاً با موادی غیر از رنگ اپوکسی رنگ آمیزی نشده اند، بهترین کارایی را دارد. پس از اعمال، رنگ یک سطح بسیار صیقلی و یکپارچه ایجاد می کند که سخت، مقاوم در برابر سایش و غیر متخلخل است.

رنگ آمیزی استخر با اپوکسی به دلیل فرآیند خشک شدن طولانی، مدتی طول می کشد. بر خلاف رنگ‌های استخری اکریلیک که سه روز طول می‌کشد تا خشک شوند، فرآیند سفت شدن رنگ اپوکسی برای یک استخر روباز حدود یک هفته طول می‌کشد. فرایند اجرای رنگ اپوکسی استخر سرپوشیده می تواند تا دو هفته طول بکشد.

مردم اغلب تصور می کنند که اگر رطوبت باران یا شبنم صبحگاهی روی سطح استخر بنشیند، روی رنگ تأثیر می گذارد. با این حال، سه ساعت پس از اتمام، آب روی آن تأثیر نمی گذارد.

اگر باران یا شبنم پس از گذشت سه ساعت از فرآیند پخت با رنگ تماس پیدا کند، ممکن است تغییر رنگ شیری روی اپوکسی ایجاد شود، نه در پوشش. خوشبختانه تغییر رنگ روی سطح اپوکسی ماندگار نخواهد بود. پس از پر کردن استخر با آب، ظرف چند هفته ناپدید می شود و یک لایه رنگ دوست داشتنی به جا می گذارد.

حال سوالی که در ذهن تداعی می شود این است که چگونه از رنگ استخر اپوکسی استفاده می کنید؟

نحوه آماده سازی سطح

استفاده و اجرای رنگ اپوکسی استخر اپوکسی نسبتاً آسان است، اما برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج، به آماده سازی دقیق نیاز دارد. برای آماده سازی استخر برای رنگ آمیزی، مراحل زیر را دنبال کنید:

آب استخر را به طور کامل تخلیه کنید و تمام برگ ها و سایر زباله های قابل مشاهده را بردارید.

اگر فضای داخلی استخر دارای رنگ قدیمی است، برای پاک کردن آن از واشر برقی استفاده کنید. رنگ استخری اپوکسی به خوبی به رنگ های دیگر نمی چسبد.

از درزگیر برای بستن هرگونه شکاف در استخر استفاده کنید و اجازه دهید تا خشک شود. اگر سطح دارای تراشه و پوسته است، می توانید از سیمان هیدرولیک برای ترمیم منطقه استفاده کنید.

آب و اسید موریاتیک را برای ایجاد محلول اسیدی مخلوط کنید. سپس از آن برای شستشوی دیواره های استخر استفاده کنید. شستشوی اسیدی سطح استخر را به طور عمیق می شوید و همانند سنباده زنی با سایز متوسط، سطح استخر آماده می شود. پس از این مرحله، اسید را بشویید و از تری سدیم فسفات (TSP)  که آثار اسید، روغن و کثیفی را از بین می برد، استفاده کنید. در نهایت استخر را بشویید و اجازه دهید به مدت پنج روز خشک شود. اگر استخر آب راکد ناشی از باران وجود داشت، آن را تمیز کنید.

هنگامی که زمان رنگ آمیزی استخر فرا می رسد، پیش بینی های هواشناسی را چک کنید تا مطمئن شوید تا در روزهای آینده باران نخواهد بارید. و یا شرایط آب و هوایی وزش باد شدید یا مرطوب نخواهد بود. رنگ اپوکسی استخر را حدود پنج تا هفت دقیقه مخلوط کنید. همچنین از یک غلتک 3/8 اینچی برای استفاده از رنگ اپوکسی روی دیوارها و کف استفاده کنید. از انتهای عمیق شروع کنید و راه خود را ادامه دهید.

بسته به اندازه استخر خود، زمان رنگ آمیزی تمام قسمت های دیوار متفاوت خواهد بود. کار را تا انتهای کم عمق ادامه دهید تا کل استخر یک لایه رنگ تازه پیدا کند. اجازه دهید رنگ اپوکسی حدود چهار ساعت خشک شود و یک لایه دیگر بزنید.

اجرای رنگ اپوکسی استخری

فرآیند خشک شدن رنگ

بهتر است اجازه دهید رنگ اپوکسی حداقل پنج روز قبل از پر کردن استخر خشک شود. مجدداً، هر آب ساکنی که از باران جمع شده است را حذف کنید. پس از مدت زمان انتظار مناسب، می توانید استخر را پر کرده و فیلتر را راه اندازی کنید.

اگر برگ ها یا حشرات پس از تماس با سطح استخر در حین خشک شدن به رنگ چسبیدند، می توانید پس از خشک شدن رنگ آنها را به آرامی خراش دهید. گاهی اوقات برگ ها رنگ را لکه دار می کنند، اما یک هفته یا بیشتر پس از پر کردن استخر با آب کلردار از بین می رود.

هنگام اجرای رنگ اپوکسی استخر در تابستان، حتماً شب اول مقدار زیادی کلر به آب جدید اضافه کنید و رسوبات کف استخر را تمیز کنید. فیلتراسیون باید به مدت 24 ساعت ادامه یابد تا آب شفاف شود. اگر در زمستان نقاشی می کنید، می توانید تا یک هفته صبر کنید تا استخر را پس از پر کردن مجدد کلرزنی کنید.

و اما هزینه رنگ اپوکسی استخر چقدر است؟

در به روز رسانی های بعدی به عوامل موثر در هزینه اجرای رنگ اپوکسی استخر خواهیم پرداخت.

کلام آخر

مجموعه رنگسازان غرب با بیش از چند دهه سابقه درخشان در تولید انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی، کلیه خدمات اجرا رنگ اپوکسی، اجرای رنگ اکریلیک نما و اجرای رنگ های ترافیکی سرد و گرم را ارائه می دهد.

برای مشاوره رایگان و تخصصی برای اجرای رنگ اپوکسی استخر و یا دیگر سطوح با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *