رنگ ترافیک نانو و کاربرد های آن

رنگ ترافیکی نانو

رنگ ترافیک نانو یک رنگ تک جزئی متشکل از نانو ذرات است. رنگ ترافیکی نانو دارای خواص شیمیایی و فیزیکی ویژه ای است از این رو در موارد مختلف می توان از آن استفاده کرد و کارایی بسیار بالایی در زمینه های ترافیک دارد.

معرفی رنگ ترافیک نانو و کاربرد های آن

شایان ذکر است که رنگ ها و پوشش های ترافیکی مصرف بسیار بالایی دارند. از این رو استفاده از رنگ های ترافیک نانو به دلیل صرفه جویی در هزینه های اقتصادی و جلوگیری از اتلاف منابع مالی و انسانی، به یک جایگزین بسیار مناسب برای سایر رنگ های ترافیکی تبدیل شده است. به طوری که امروزه اکثر معابر را با استفاده از این نوع رنگ ها خط کشی می کنند.

توجه داشته باشید که مشخصات ابتدایی و روش استفاده رنگ های ترافیک نانو بسیار مشابه با سایر رنگ هایی است که در ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو این رنگ ها به سادگی در سیستم های ترافیکی جایگزین شده اند.

خواص و مزایا رنگ ترافیک نانو

رنگ های ترافیکی نانو دارای ویژگی های متعددی هستند که باعث کاربردی تر شدن آن ها می شود. در ادامه برخی از مهم ترین خواص و ویژگی های این رنگ ها را برای شما ذکر کرده ایم.

  • برخورداری از سطح یکدست و بسیار صاف
  • درخشندگی بالا و ایجاد جلوه بصری زیبا
  • نفوذ ناپذیری و مقاومت سایشی بالا
  • مقاومت مطلوب در برابر عوامل جوی به خصوص آب و رطوبت
  • مقاوم در مقابل تابش اشعه ماورا بنفش خورشید
  • مقاومت خوب در برابر روغن ها و مواد سوختی
  • برخورداری از قابلیت خشک شدن بسیار سریع
  • بهره مندی از ویژگی خود تمییز شوندگی
  • چسبندگی بسیار عالی بر روی آسفالت و بتن و ماندگاری بالا
  • قابل استفاده در مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف
  • قابلیت استفاده به همراه دانه های شیشه ای

این رنگ ها به دلیل مزایا و خواص بسیار زیادی که دارند در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این موضوع را به طور کامل تر توضیح خواهیم داد.

موارد استفاده از رنگ های ترافیک

بی شک رنگ های ترافیک به دلیل برخورداری از مزایا و خواص زیاد، کاربرد های فراوانی در زمینه های مختلف دارند. اما مهم ترین و گسترده ترین استفاده از این رنگ ها در زمینه خط کشی و علامت گذار جاده ها و معابر است. خط کشی جاده ها و اتوبان ها، خط کشی باند فرودگاه ها، خط کشی معابر شهری، نشانه گذاری های شهری، خط کشی سالن ها و پارکینگ ها، رنگ آمیزی کف و دیواره سالن ها و پارکینگ ها و… از مهم ترین موارد استفاده از رنگ های ترافیک است.

خواص و مزایا رنگ ترافیکی نانو

نکات ایمنی در هنگام استفاده از رنگ ترافیک نانو

ایجاد ایمنی برای سلامت کارکنان و افرادی که از این رنگ ها استفاده می کنند یک اصل بدیهی است. از این رو ما در این بخش می خواهیم نکات ایمنی در هنگام استفاده از رنگ های ترافیک را برای شما توضیح دهیم.

افرادی که از این رنگ ها جهت خط کشی سطوح مختلف استفاده می کنند در مرحله اول بایستی از تجهیزات ایمنی نظیر ماسک و عینک و روپوش و تهویه مناسب استفاده کنند. شایان ذکر است که در صورت تماس این رنگ ها با پوست بایستی محل تماس را با استفاده از یک پارچه آغشته به حلال مناسب تمیز کرده و پس از آن پوست خود را با مقدار زیادی آب ولرم و صابون شست و شو دهید. به عنوان یک نکته آخر لازم است تا از تنفس بخارات رنگ به ویژه در هنگام اعمال اجتناب کنید.

در صورتی که تمام نکات گفته شده را رعایت کنید هیچ مشکلی در هنگام کار با این رنگ ها برای شما به وجود نخواهد آمد.

کلام آخر

رنگ های ترافیک نانو از ذرات نانو تشکیل شده اند و دارای خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی هستند. این رنگ ها به دلیل کم کردن هزینه های مالی و نیروی کار انسانی، به سادگی جایگزین سایر رنگ های ترافیکی شده اند به طوری که امروزه اکثر خط کشی های ترافیکی با این نوع از رنگ ها انجام می شود.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از رنگ های ترافیک نانو

تنها موردی که لازم است در هنگام استفاده از این رنگ ها مورد توجه قرار بگیرد، مربوط به نکات ایمنی سلامت نیروی کار است. با رعایت نکات ساده و مشخص می توانید ایمنی کار خود را به حد عالی برسانید.

برای مشاوره تخصصی و اجرای رنگ ترافیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *