مواد سازگار با محیط زیست برای خانه شما

مواد سازگار با محیط زیست

حتما شما هم نام مواد سازگار با محیط زیست و زیست تخریب پذیر را شنیده اید. این جنبشی است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و باعث تغییر در سبک زندگی ما شده است که یک تغییر مهم در نحوه طراحی و ساخت خانه هایمان است. با قدم های عمیق تر به قرن بیست و یکم، جذابیت مصالح پایدار و سازگار با محیط زیست در ساخت و ساز خانه و دکوراسیون بیش از هر زمان دیگری رایج شده است. در حالی که چوب پنبه و مواد پایه چوب احیا شده به طور گسترده ای به دلیل مزایای زیست محیطی شناخته شده اند، اما آنها فقط نوک کوه یخ را در اقیانوس وسیع انتخاب های مواد پایدار نشان می دهند. در این مقاله، ما به سراغ سایر جایگزین‌های سازگار با محیط زیست می‌رویم که برای پروژه‌های ساخت، بازسازی و نوسازی خانه‌ ها در نظر بگیرید.

انواع مواد سازگار با محیط زیست

بامبو

بامبو یکی از گیاهانی است که سریع‌ترین رشد را در سطح جهان دارد و آن را به یک منبع تجدیدپذیر باورنکردنی تبدیل می‌کند. استحکام و دوام آن با چوب سخت قابل مقایسه است و آن را به یک ماده عالی برای کفپوش، مبلمان و حتی عناصر ساختاری در ساخت خانه تبدیل می کند. همچنین بامبو به طور طبیعی در برابر آفات و قارچ ها مقاوم است و نیاز به روش های پوشش دهنده های شیمیایی سمی را کاهش می دهد. بامبو یک ماده فوق‌العاده پایدار است و می‌تواند در طیف وسیعی از اقلام تزئینی، از قاب عکس گرفته تا آباژور، و از کاسه تا صفحه‌نمایش تزئینی استفاده شود.

مواد سازگار با محیط زیست

فلزات

استفاده از فلز بازیافتی نیاز به استخراج معدنی جدید و مصرف انرژی مرتبط با فرآیند پالایش را کاهش می دهد. فلز بازیافتی را می توان در کاربردهای فراوانی، از سقف و تکیه گاه های سازه ای گرفته تا عناصر تزئینی مانند وسایل روشنایی و مبلمان استفاده کرد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های سازگار با محیط زیست یا از مواد بازیافتی یا کاغذهایی با منبع پایدار ساخته می شوند. برخی نیز با جوهرهای مبتنی بر آب و غیر سمی چاپ می شوند. آنها در طرح های متنوعی ارائه می شوند و به شما این امکان را می دهند که زیبایی منزل خود را در عین حفظ محیط زیست افزایش دهید.

کاه

شاید برایتان جالب باشد بدانید کاه یکی از موادی است که اخیر مورد توجه قرار گرفته است. کاهی که در دکورساسیون استفاده می شوند، عایق بسیار خوبی برای آب و هوای گرم و سرد هستند. هنگامی مواد کاهی در ساخت و ساز استفاده می شود، می توانند به میزان قابل توجهی انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش را کاهش دهند که منجر به تولید کربن کمتری می شود.

همپکریت

کنفکریت از مخلوط کردن الیاف چوبی داخلی گیاه شاهدانه با آهک به دست می‌آید. نتیجه یک ماده سبک وزن، عایق و قابل تنفس است که برای دیوارها، کف ها و سقف ها ایده آل است. کنف به سرعت رشد می کند و در حین رشد مقادیر زیادی دی اکسید کربن را جذب می کند و کنفکریت را به یک ماده ساختمانی عالی کربن منفی تبدیل می کند.

پشم گوسفند

در حالی که معمولاً در صنعت پوشاک مورد توجه قرار می گیرد، پشم گوسفند نیز منبع طبیعی و تجدیدپذیر عایق برای خانه ها است. دست زدن به آن بی خطر است، به تنظیم رطوبت کمک می کند و حتی توانایی جذب و خنثی کردن مواد مضر را دارد.

فوم سخت پلی اورتان گیاهی

این یک نوع نسبتاً جدید از مواد عایق است که از کلپ، کنف و بامبو ساخته شده است. از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار است و فرآیند ساخت آن نسبت به عایق های فوم سنتی سازگار با محیط زیست است.

پرده های پنبه ای یا کنفی ارگانیک

پرده های ساخته شده از پنبه یا کنف ارگانیک نه تنها شیک به نظر می رسند بلکه بدون آفت کش های مضر نیز تولید می شوند. کنف پایداری بالایی دارد زیرا در مقایسه با پنبه معمولی به آب کمتری برای رشد نیاز دارد.

پارچه های سازگار با محیط زیست برای اثاث یا لوازم داخلی

انتخاب اثاث یا لوازم داخلی ساخته شده از مواد طبیعی و ارگانیک مانند پنبه ارگانیک، کنف یا کتان می تواند مبلمان شما را نه تنها زیبا، بلکه پایدارتر کند.

رنگ های سازگار با محیط زیست

ترکیبات آلی فرار (VOCs) مواد شیمیایی مضری هستند که توسط محصولات مختلف خانگی از جمله رنگ‌های معمولی آزاد می‌شوند. انتخاب رنگ‌های ی که VOC کمی دارند یا ندارد، انتشار این مواد را کاهش می‌دهد و منجر به بهبود کیفیت هوای داخلی می‌شود.

با کاوش در این مواد پایدار، صاحبان خانه می توانند به طور قابل توجهی ردپای زیست محیطی خود را کاهش دهند و در عین حال یک محیط زندگی راحت و شیک را حفظ کنند. این مجموعه گسترده از انتخاب ها تضمین می کند که بدون توجه به ترجیحات طراحی یا نیازهای عملی شما، گزینه های سازگار با محیط زیست در دسترس هستند که بسیار فراتر از معمول هستند. به یاد داشته باشید، هر قدم کوچک به سمت پایداری به محافظت از سیاره ما برای نسل های آینده کمک می کند.

کلام آخر

شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ صنعتی و ساختمانی می باشد. این مجموعه با رعایت اصول زیست محیطی اقدام به تولید انواع رنگ کرده است.  این رنگ ها برای کاربردهای مختلفی چون رنگ نمای ساختمان، رنگ آمیزی جاده، رنگ آمیزی تجهیزات صنعتی به کار می رود. برای مشاوره تخصصی و اجرای حرفه ای انواع رنگ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *