چگونه رنگ نمای عالی را انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ نما

انتخاب رنگ نما یکی از مهم ترین انتخاب ها در رنگ آمیزی نمای ساختمان است. برای این کار بهتر است با انتخاب رنگ اصلی نما شروع کنید و سپس به دنبال رنگ های تکمیلی باشید. شما می توانید ایده های بسیاری را در همه جا پیدا کنید. کافی است با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنید. انتخاب رنگ نما در انتخاب سایر المان ها مانند در و پنجره بسیار تاثیرگذار است.

نکات انتخاب رنگ

به دنبال ترکیب رنگ هایی باشید که به طور طبیعی در محیط شما وجود دارند.از انتخاب رنگ نما بیش از حد براق و زنده خودداری کنید. اگر آنها با سبک ساختمان مطابقت نداشته باشند، نما را خراب می کنند و یک ظاهر نامتناسب به وجود می آورند.

رنگ‌ها روی یک سطح بزرگ در نمای بیرونی معمولاً روشن‌تر از یک سطح کوچک به نظر می‌رسند. عوامل زیادی مانند نور، اندازه یا سطح باعث ایجاد آن می شوند. شما می توانید رنگ های مکمل را از همان محدوده انتخاب کنید. سایه هایی از همان محدوده همیشه بسیار شیک و هماهنگ به نظر می رسند. اگر فرد ریسک پذیری هستید و می خواهید رنگ نمای خاص تری انتخاب کنید، از سایه های تیره استفاده کنید. با این کار جزئیات تیره تر و شاخص تر به نظر می آیند.

انواع رنگ نمای ساختمان

رنگ ها به 8 گروه اصلی تقسیم می شوند، از سایه های سفید، زرد، قهوه ای، قرمز تا گروه خاصی از سایه های خنثی. فقط سایه‌های خنثی، پایه‌ای عالی برای رنگ اصلی نمای ساختمان می‌سازد. آنها ظاهری سبک و طبیعی به نما می دهند.

8 رنگ کاربردی برای نمای ساختمان

روکش نمای خانه شما چیزی است که آن را کاربردی و جذاب می کند. همانطور که اولین چیزی است که یک بازدیدکننده می بیند، طراحی یک نمای بیرونی زیبا در تنظیم رنگ خانه شما بسیار مهم است. ترکیب مناسب رنگ ها می تواند نمای بیرونی چشمگیر و خیره کننده ای ایجاد کند. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می کند سایه ای را انتخاب کنید که ظاهر خانه شما را زیبا کند:

  1. چندین سایه قرمز و بژ

ترکیب چندین سایه از رنگ های متضاد می تواند یک تصور غنی و جذاب ایجاد کند. نه تنها به نما رنگی می بخشد، بلکه توجه بیشتری را به خانه جلب می کند. ترکیب دو رنگ مکمل با سفید به خانه بافت و حسی متمایز می دهد.

  1. رنگ خاکی تیره

رنگ‌های خاکی تیره می‌توانند خانه شما را در یک لحظه دلپذیر جلوه دهند. استفاده از این رنگ سبب جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان داشته باشد.

می تواند باعث شود خانه شما برای بازدیدکنندگان احساس دعوت کند. از آنجایی که رنگ آن تیره است، برای خانه های بزرگ با فضای باز زیاد مناسب است. رنگ قهوه ای برای افزودن به جذابیت آن باید همیشه با رنگ های خنثی مانند سفید استفاده شود.

  1. آجر قرمز خانگی

اگر فکر می کنید استفاده از رنگ دیوار می تواند نمای خاص خانه ی شما را از بین ببرد، استفاده از آجر قرمز ایده خوبی است. این رنگ نمای خانه ی شما را طبیعی و خاکی جلوه می دهد و حسی آرام و روستایی به آن می بخشد.

  1. آبی و زرد پر جنب و جوش

روشنایی آبی و زرد شخصیتی متمایز و چشمگیر به خانه اضافه می کند. اگر خانه ای در حومه خانه دارید، استفاده از ترکیب آبی و زرد در نمای خود می تواند خانه شما را به زیبایی جلوه دهد.

  1. تسکین دهنده قهوه ای تیره و خردلی

گفته می شود رنگ های پاییزی بسیار آرامش بخش هستند. آنها برای ایجاد یک محیط گرم و ایجاد حسی طبیعی و خانگی مناسب هستند. قهوه ای تیره بیش از حد می تواند خانه شما را تیره و ناخوشایند کند، و خردلی بیش از حد می تواند آن را بیش از حد پر جنب و جوش کند. از این رو، برای حفظ زیبایی خانه شما، تعیین نسبت رنگ ها به درستی ضروری است.

  1. سفید و خاکستری تیره

برخی از مردم ممکن است فکر کنند که استفاده از خاکستری تیره برای نمای خود می تواند خانه آنها را کسل کننده و غیر دعوت کننده نشان دهد. اما، اگر در حد اعتدال و ترکیب با رنگ سفید استفاده شود، می‌تواند ظاهری مینیمالیسم در دوران جدید ارائه دهد که برای خانه‌های هندی جدید بسیار مناسب است.

  1. خاکستری شاد

معمولاً رنگ خاکستری به‌عنوان حسی تمیز و مدرن شناخته می‌شود، اما سایه‌های شادتر خاکستری نیز به عنوان گزینه در دسترس هستند. استفاده از سایه های خاکستری نزدیک به آبی یا بنفش در ترکیب با سفید روشن در نمای شما می تواند حالتی شاد به خانه بدهد.

  1. آبی کمرنگ

استفاده از رنگ آبی کم رنگ در نما می تواند به خانه شما احساس آرامش بدهد. استفاده از رنگ آبی کم رنگ به جای سفید می تواند احساس آرامشی را که اغلب با آسمان در یک روز ابری همراه است ایجاد کند.

مجریان رنگ آمیزی نمای ساختمان پیشنهاد می کنند تا رنگی که احسای خوبی به شما می دهد را انتخاب کنید. امروزه رنگ های اکریلک هایی که برای نمای ساختمان استفاده می شود، در رنگ های متنوعی وجود دارند و شما می توانید ترکیبی از رنگ ها مختلف با سایه های تیره و روشن استفاده کنید.

شرکت رنگسازان غرب با چند دهه تجربه درخشان در تولید انواع رنگ صنعتی و ساختمانی، کلیه خدمات اجرای رنگ را با بهترین قیمت و کیقفیت ضمانتی ارائه می کند. برای مشاوره تخصصی و اجرای انواع رنگ با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *